بهره‌برداری از یک واحد پلی‌پروپیلینی جدید در هند تا پایان 2023

بهره‌برداری از یک واحد پلی‌پروپیلینی جدید در هند تا پایان 2023
(یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱) ۱۲:۵۶

شرکت نایارا انرژی هند از راه‌اندازی یک واحد تولید پلی‌پروپیلن در ایالت گجرات غربی این کشور تا پایان سال 2023 میلادی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت نایارا انرژی در نظر دارد تولید در کارخانه تازه ساخت پلی‌پروپیلن (PP) با ظرفیت تولید سالانه 450 هزار تن را آغاز کند.

کارخانه پلی‌پروپیلن در محوطه‌ای نزدیک به مجتمع پالایشی نایرا انرژی واقع در وادینار ایالت گجرات غربی با حدود 750 میلیون دلار سرمایه اجرا شده است.

نایارا انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کارخانه پلی‌پروپیلن بخشی از چشم‌انداز این شرکت برای نوسازی و احیای پالایشگاه وادینر و تبدیل آن یک مجتمع یکپارچه پالایشی و پتروشیمی در سطح جهانی است.

مجتمع پتروشیمی به‌صورت گام به گام در حال توسعه است که شامل خط تولید پلی‌پروپلین، یک واحد بازیابی پروپیلن در کنار روزآمد سازی یک واحد کراکینگ کاتالیستی سیال (FCC) موجود از فاز نخست مجتمع پتروشیمی نایارا است.

در این بیانیه آمده است: توسعه پروژه فاز نخست بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است.

واحد بازسازی شده واحد کراکینگ کاتالیستی سیال در 20 دسامبر 2022 راه‌اندازی شد و نایرا انرژی انتظار دارد فعالیت‌های پیش‌راه‌اندازی را در واحد بازیابی پروپیلن در فوریه 2023 آغاز کند.

آلویس ویراگ، مدیرعامل نایارا انرژی گفت: با تکمیل فرآیند نوسازی واحد کراکینگ کاتالیستی سیال، ما پیشرفت قابل‌توجهی در بخش پتروشیمی داشته‌ایم.

وی افزود: در گام دوم نایرا انرژی پیش‌بینی راه‌اندازی مجتمع یکپارچه پتروشیمی را دارد.

پالایشگاه نایارا انرژی در وادینار ایالت گجرات، دومین پالایشگاه بزرگ هند با ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون تن است که حدود 8 درصد از ظرفیت کلی پالایش هند را تشکیل می‌دهد.

تعداد بازدید : ۲,۲۲۵