تصویب اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومانی پتروشیمی‌های ماهشهر برای طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی

تصویب اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومانی پتروشیمی‌های ماهشهر برای طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی
(پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱) ۱۹:۰۰

نود و هفتمین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه با حضور اعضای شورای راهبردی و نمایندگان آنها در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر دیروز (۱۳ دی‌ماه) در نودوهفتمین نشست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه با اشاره به مصوبه‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: از فرمانداری شهرستان بندرماهشهر برای ارائه پروژه‌های مورد نیازشهرستان تشکر می‌کنم؛ پروژه‌های تعریف شده نسبت به پارسال بهتر شده است و البته می‌تواند بهتر از این هم باشد.

وی با بیان اینکه طرح‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی از سوی فرمانداری شهرستان بندرماهشهر به نمایندگی از شورای سیاست‌گذاری ارائه می‌شود اظهار کرد: اصل عام‌المنفعه بودن باید از مهمترین اصول در تعریف پروژه‌های سرمایه‌ای و هزینه‌کرد جاری این شورا باشد.

برزگر بیان کرد: طرح‌های شورای راهبردی از سوی فرمانداری به شورای راهبردی ارائه شده و شورای راهبردی فقط کلیات جاری‌سازی طرح‌ها را تصویب می‌کند و مسئولیت تعریف و اجرای صحیح پروژه‌ها بر عهده شورای سیاست‌گذاری است و باید عام‌المنفعه بودن و ایجاد رضایت حداکثری مردم عزیز منطقه مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: از مجموع ۳۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده به پروژه‌های سرمایه‌ای۳۰ درصد عمرانی، ۲۳ درصد آموزشی،۲۲ درصد ورزشی، هفت درصد بهداشتی/درمانی، پنج درصد خدماتی، چهار درصد انتظامی/امنیتی، سه درصد فرهنگی، سه درصد کشاورزی و سه درصد به پروژه‌های مذهبی اختصاص داده شده است و در نشست نود و ششم شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی، بیش از ۸۰ میلیارد تومان به‌عنوان بودجه هزینه‌های جاری به فرمانداری شهرستان بندرماهشهر تخصیص یافته است که از طریق شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی در اختیار فرماندار قرار خواهد گرفت.

برزگر ادامه داد: هزینه‌کرد و درصد پیشرفت پروژه‌های شورای راهبردی در حوزه مسئولیت اجتماعی باید برای مردم شفاف باشد و به همین منظور با برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های مصوب را در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی قرار می‌دهیم تابرای همه قابل دسترس باشد.

مصوبات شورای راهبردی لازم الاجراست

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با ابراز ناخرسندی از عدم اهتمام برخی مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی برای تسریع در پرداخت قدرالسهم خود، گفت: شرکت‌های پتروشیمی باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که مصوبات شورای راهبردی لازم‌الاجراست و قدرالسهم هر شرکت باید به موقع پرداخت شود؛ اگر پرداخت‌ها به موقع انجام نشود و مشمول زمان شود شاهد افزایش هزینه اجرای طرح‌ها خواهیم بودیم که مشکلات بسیاری همچون نیمه‌کاره ماندن طرح را در پی دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند پروژه‌های عام‌المنفعه در فهرست مصوب را انتخاب و راسا اقدام به انجام پروژه کنند، بیان کرد: زمان حدود هشت ماه باقیمانده تا پایان سال مالی شورای راهبردی نیز فرصت مناسبی برای اجرای این پروژه‌هاست، البته به شرطی که به‌صورت جهادی انجام شود.

برزگر با اشاره به نبودبعضی از مدیران شرکت‌های پتروشیمی در نشست‌های شورای راهبردی، گفت: مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی باید اهتمام ویژه برای حضور در منطقه و در نشست‌های شورای راهبردی و حرکت در مسیر رضایت‌مندی و افزایش حسن همجواری را داشته باشند تا بتوانیم با تبادل‌نظر و مساعی به تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها و رفع نیازهای اصلی منطقه برسیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: بی‌شک سوددهی شرکت‌های پتروشیمی برای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بسیار مهم است و همه تلاش خودمان را برای رفع مشکلات انجام می‌دهیم؛ اما نباید فراموش کنیم در قبال مردم همجوار با صنعت مسئولیت مهمی به نام مسئولیت اجتماعی به‌عهده داریم که در این مسیر کارکنان شرکت‌ها هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان، از نخبگان جامعه پیرامونی و اصحاب رسانه خواست که در زمینه پرداخت قدرالسهم شرکت‌ها مطالبه‌گری داشته باشند و از مبادی ذی‌ربط، فرمانداری و عملیات غیرصنعتی، پیگیر اجرای مصوبه‌های شورای راهبردی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی باشند

تعداد بازدید : ۲,۱۱۰