افزایش ۸۷ درصدی درآمد پتروشیمی بوعلی‌سینا

افزایش ۸۷ درصدی درآمد پتروشیمی بوعلی‌سینا
(چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱) ۱۴:۰۷

مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: این شرکت در ۹ ماه امسال ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد به دست آورده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد افزایش درآمدی داشته است.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، محمد رحیمی‌پور، مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارشی از آخرین تحولات این شرکت اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ مقدار ۱۵۵۵۵۴۸ تن تولید داشته‌ایم که نسبت به سال قبل، بیش از ۸۰ هزار تن افزایش داشته که بیش از ۱۱۳ درصد برنامه تولید را پوشش داده‌ایم.

وی افزود: پتروشیمی بوعلی سینا در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد به دست آورده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد رشد درآمدی داشته است.

مدیرمالی پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به خبرهای خوش این شرکت برای سهامداران تصریح کرد: خبرهای خوشی در رابطه با پیش راه‌اندازی واحد پارازایلین، صورت‌های مالی ۹ ماهه و برآورد سود زمستان به سهامداران بوعلی سینا خواهیم داد.

رحیمی‌پور ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال، سود خوبی نصیب سهامداران شد و روند افزایش سوددهی شرکت ادامه خواهد داشت و امیدواریم روز به روز رشد سهم باتوجه به رشد شاخص‌های تولید و سوددهی شرکت و باتوجه به وضع کنونی بازار ادامه داشته باشد.

بر پایه گزارش ۹ ماه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ در مدت ۹ ماه مالی ۱۴۰۱، ارزش فروش تجمیعی محصولات پتروشیمی بوعلی بالغ بر ۳۶.۲ همت شده که نسبت به مقطع مقایسه‌ای که ۱۹.۳ همت بوده، ۱۶.۸ همت افزایش را ثبت کرده و نشان‌دهنده رشد ۸۷ درصدی مدت مشابه است. یکی از دلایل اصلی این افزایش خیره‌کننده درآمدی، افزایش ۶۰ درصدی تناژ فروش محصول ریفرمیت است که ۵۶ درصد سبز درآمدی شرکت را تشکیل می‌دهد.

سهم بازارهای داخلی و صادراتی نیز از درآمد ۹ ماهه بوعلی به‌ترتیب ۱۸.۶ همت و ۱۷.۵ همت بوده که نسبت به دوره مقایسه‌ای ۱۲۴ و ۵۹ درصد افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌شود با تحقق برنامه‌ زمستان، سود ناخالص ۷.۸ همت برای بوعلی محقق شود که نسبت به دوره‌ مقایسه‌ای سال ۱۴۰۰ افزایش ۵۲ درصدی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۱