برنامه ریزی عربستان برای افزایش تخصیص نفت به تولید محصولات پتروشیمی

برنامه ریزی عربستان برای افزایش تخصیص نفت به تولید محصولات پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱) ۱۲:۳۱

عربستان سعودی در نظر دارد در مسیر گام برداشتن به‌سوی پدیده انتقال انرژی، تخصیص نفت خام به تولید مواد پترو شیمیایی را افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030 میلادی بیش از یک سوم تولید کنونی نفت خام خود را به تولید مواد شیمیایی اختصاص دهد تا با توجه به تغییر مسیر جهان به سمت اقتصاد کم کربن، ارزش افزوده بیشتری از بشکه‌های نفت خود ایجاد کند.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو به‌تازگی طی رویدادی در ریاض گفت: عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان قصد دارد تا پایان دهه جاری روزانه 4 میلیون بشکه نفت خام به تولید محصولات با ارزش‌تر مانند پلاستیک و کود اختصاص دهد و این راهبرد مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم در صنایع پتروشیمی است.

عربستان به‌دنبال حصول اطمینان از وجود تقاضا برای نفت در صورت کاهش مصرف نفت کشورهای خریدار از طریق استفاده از انرژی‌های جایگزین کم‌آلاینده با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو اعلام کرد: بر اساس سناریوی به صفر رساندن مقدار انتشار کربن، پتروشیمی‌ها همچنان می‌توانند بیش از نیمی از کل تقاضای جهانی نفت را تا سال 2050 میلادی تشکیل دهند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در این رویداد گفت: عربستان سعودی سرانجام می‌خواهد کل تولید نفت خام خود را با ارزش افزوده بیشتر و در قالب فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی بفروشد.

تعداد بازدید : ۲,۰۹۶