قرارداد انتقال دانش فنی تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی امضاء شد

قرارداد انتقال دانش فنی تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی امضاء شد
(شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱) ۲۱:۲۸

برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور قرارداد انتقال دانش فنی لایسنس تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با شرکت دالیان چین امضاء شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی زاگرس، مراسم قرارداد امضاء انتقال دانش فنی لایسنس طرح تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با شرکت دالیان چین با حضور متین دیداری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس و مدیر عامل شرکت دالیان چین با ظرفیت تولید 300 هزار تنی تبدیل متانول به اتانول سنتزی برگزار شد.
متین دیداری در این مراسم گفت: با امضاء این قرارداد اولین کارخانه 300 هزار تنی تبدیل متانول به اتانول سنتزی در کشو ر در مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید و  شرکت پتروشیمی زاگرس به منظور تکمیل زنجیره ارزش و حرکت به سمت توسعه، گام بلند و تاریخی تبدیل متانول به اتانول سنتزی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور را برداشت و با امضاء این قرارداد بسیار مهم؛ کشور را از واردکننده اتانول سنتزی به صادرکننده این محصول با ارزش تبدیل می‌گردد.
مدیر عامل پتروشیمی زاگرس با بیان اینکه با امضای این قرارداد کشور از وارد کننده اتانول سنتزی به صادرکننده این محصول تبدیل می شود، افزود: با اتمام طرح تبدیل متانول به اتانول سنتزی علاوه بر سودآوری و تثبیت منافع اقتصادی شرکت به منظور جلوگیری از خام فروشی، کمک بسیار شایانی در ارزآوری به کشور نیز خواهد شد؛ که در ادامه تکمیل زنجیره ارزش متانول در آینده شاهد تولید محصولات دیگری از جمله: دی.متیل.اتر و متیل استات نیز فراهم می‌ شود.
دیداری خاطر نشان کرد: با امضای این قرارداد به زودی ساخت طرح MTO در منطقه پارسیان و احداث پارک متانول در منطقه مکران با هدف خلق 24 محصول جدید آغاز خواهد شد.

قابل ذکر است شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول در دنیا می‌باشد که به منظور تکمیل زنجیره پایین دستی خود و ایجاد ارزش افزوده، اقدام به تبدیل این محصول با ارزش به مواد صنایع پایین دستی کرده است.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۹