قدردانی وزیر نیرو از فجر انرژی خلیج فارس در تأمین پایدار برق مصرفی کشور

قدردانی وزیر نیرو از فجر انرژی خلیج فارس در تأمین پایدار برق مصرفی کشور
(سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱) ۱۸:۰۶

وزیر نیرو از اقدام‌های شرکت فجر انرژی خلیج فارس در کمک به تأمین پایدار انرژی تابستان ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی‌اکبر محرابیان با تحسین اقدام‌های برنامه‌ریزی‌شده و موفق این شرکت در انجام تعمیرات نیروگاه‌ها تأکید کرد: تلاش‌های این شرکت همسو با منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمتگزار سیزدهم بوده و موجب جلب رضایت مردم شده است.

پیش از این و در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ نیز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان از اقدام‌های شرکت فجر قدردانی کرده بودند. این شرکت هر ساله در فصل گرم سال بیش از ۵۰۰ مگاوات برق در لحظه به شبکه برق سراسری تزریق کرده که این مقدار معادل بیش از نیمی از کسری برق استان خوزستان است.

شرکت فجر انرژی در سال ۱۴۰۱ همانند سال‌های گذشته در فصل گرم سال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات برق به شبکه سراسری تزریق کرده تا بتواند کسری برق شهرهای منطقه را تأمین کند.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس به‌عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، وظیفه تولید و تأمین سرویس‌های حیاتی شرکت‌های منطقه را به‌عهده دارد. این شرکت همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، همچنین خدمت به جامعه واقع در منطقه همجوار خود، هر سال مقدار قابل توجهی برق به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

فجر انرژی برای اینکه بتواند نیروگاه‌های خود را همواره در فصل گرم سال در مدار تولید نگه دارد و برق شرکت‌ها و منطقه را تأمین کند، برنامه‌ریزی مدونی برای تعمیرات اساسی توربین و روتورهای خود پیاده‌سازی و به کمک کارشناسان خبره خود آن را عملیاتی می‌کند.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۷