مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

67 طرح پتروشیمی در کشور فعال است/ نقش مهم روابط عمومی‌ها در تبیین روند ساخت طرح‌ها

67 طرح پتروشیمی در کشور فعال است/ نقش مهم روابط عمومی‌ها در تبیین روند ساخت طرح‌ها
(سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱) ۰۸:۴۸

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به 67 طرح پتروشیمی فعال در کشور گفت: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در تبیین روند ساخت طرح‌های پتروشیمی به ویژه در شرایط سخت تحریم برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، احمد شکری روز دوشنبه (28 آذرماه) در اجلاس سراسری روابط عمومی‌های صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 101 طرح با سرمایه مورد نیاز 70 میلیارد دلار در این صنعت در جریان است، اظهار کرد: حدود 67 طرح از این طرح‌ها هم‌اکنون فعال است که در مجموع با اجرای این 101 طرح 100 میلیون تن به ظرفیت این صنعت افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از چالش‌های صنعت پتروشیمی با توجه به ظرفیت‌های موجود روابط عمومی‌ها می‌تواند شفاف‌سازی شود، افزود: تأمین منابع مالی، ارز، زمین، خوراک و تأمین کالا و تجهیزات از چالش‌های اجرای طرح‌های پتروشیمی هستند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در شرایط کنونی هلدینگ خلیج فارس 22 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلار در دست اجرا دارد که 7 طرح از این تعداد بالای 50 درصد پیشرفت دارند.

شکری با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف 13 طرح پتروشیمی با مجموع سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلار در دست اجرا دارد، گفت: این شرکت در مناطق غرب کشور سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام داده است. از 3 میلیارد دلار طرحی که در غرب کشور تعریف شده است، 2 میلیارد دلار را شرکت اهداف در دست اجرا دارد.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان نیز 6 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری حدود 12 میلیارد دلار در دست اجرا دارد، افزود: هلدینگ پتروفرهنگ به عنوان یک هلدینگ فعال در صنعت پتروشیمی هم 5 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری حدود 4 میلیارد دلار در دست اجرا دارد.

اهمیت بسزای خودکفایی در صنعت پتروشیمی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هلدینگ شستان 5 طرح فعال با مجموع حدود 3.2  میلیارد دلار در دست ساخت دارد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز اغلب در حوزه PDH  کار می‌کنند. طرح‌های فعال هلدینگ باختر هم 5 طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد دلار است.

شکری افزود: عمده فعالیت‌های طرح‌های توسعه‌ای در مناطق عسلویه، ماهشهر، دیر، جاسک و منطقه انرژی بر پارسیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ساخت داخل، خودکفایی و ساخت بار اول سه حوزه بااهمیت برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون حداقل 40 درصد و حداکثر 90 درصد قطعات صنایع پتروشیمی به تفکیک نوع واحدها از داخل قابل تأمین است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران و روسای روابط عمومی‌های صنعت پتروشمیمی گفت: شما باید عوامل ساخت طرح‌های توسعه را ترغیب کنید تا همزمان با پیشرفت عملیات اجرایی طرح‌ها، فضاهای فرهنگی اجتماعی نیز به موازات آن برای واحدها ایجاد کنند.

شکری با تأکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزود: اولویت طرح‌ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با طرح‌هایی است که زنجیره را از صفر تا صد تکمیل می‌کنند.
وی به برنامه زمانبندی اجرای طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها در تبیین روند ساخت طرح‌ها دارای اهمیت است و باید شما کمک کنید که در شرایط کنونی کشور، سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های توسعه‌ای تحت فشار رسانه‌ای و فضای مجازی قرار نگیرند.

تعداد بازدید : ۲,۴۴۵