انتخاب واحد نوآوری، فناوری و توسعه پتروشیمی بوشهر به عنوان دستگاه برتر حامی پژوهش و فناوری استان بوشهر

انتخاب واحد نوآوری، فناوری و توسعه پتروشیمی بوشهر به عنوان دستگاه برتر حامی پژوهش و فناوری استان بوشهر
(شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱) ۲۳:۰۳

واحد نوآوری، فناوری و توسعه پتروشیمی بوشهر و شرکت گاز استان بوشهر به عنوان دستگاه‌های برتر حامی پژوهش و فناوری استان انتخاب شدند.

به گزارش نیپنا ،به نقل از پتروشیمی بوشهر، واحد نوآوری، فناوری و توسعه شرکت پتروشیمی بوشهر، در راستای افزایش سطح درآمد و تحقق اهداف استراتژیک شرکت، ارتقاء بهره‌وری کل سازمان، یافتن مشکلات موجود در سازمان و تلاش در جهت رفع آنها، توسعه تولید محصولات جدید یا بازنگری بر محصولات موجود و شناسایی تکنولوژی‌های جدید را از اهداف اصلی خود قرار داده است. این واحد با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های فناور/ صاحب تکنولوژی و .. پروژه‌های بسیاری را در راستای افزایش تولید، تقویت جایگاه رقابتی، رفع موانع و چالش‌های عملیاتی و کاهش توقفات تولید، کاهش مصرف انرژی، حفظ مسائل زیست محیطی، استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه‌های تولید، تعریف و به انجام رسانده است. همچنین شرکت پتروشیمی بوشهر در راستای پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش، بررسی و مطالعه زمینه‌های توسعه محصولات جانبی را در دستور کار خود قرار داده است.

واحد نوآوری، فناوری و توسعه موفق شد با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور، تعداد 11 پروژه‌ را در حوزه‌های بهینه‌سازی، ارتقاء بهره‌وری، انرژی، مسائل زیست محیطی، کاهش ریسک‌های شرکت، توسعه منابع انسانی و توسعه محصولات، تعریف و به مرحله اجراء برساند.

پروژه‌های خاتمه یافته با رویکرد حمایت از قطب‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان/ فناور داخلی، با مشارکت دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر، تربیت مدرس، صنعتی شریف، سیستان و بلوچستان، علم و صنعت، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، شرکت دانش بینان پیشران پارت پایا و .... با موفقیت انجام شد.

همچنین در حال حاضر تعداد 6 پروژه پژوهشی، جاری و تعداد 9 پروژه در حال عقد قرارداد با محوریت موضوعات مرتبط با ارتقاء بهره‌وری، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش ریسک‌های عملیاتی شرکت، تغذیه‌ای، ایمنی و سلامت کارکنان، منابع انسانی، برنامه توسعه نظام‌های مدیریتی و ... با مشارکت دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شیراز، سیستان و بلوچستان، اراک، همدان، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و ... در دست اقدام و بررسی می باشد.

شایان ذکر است که واحد نوآوری، فناوری و توسعه در نظر دارد با گسترش هر چه بیشتر ارتباطات و همکاری با تمامی واحدهای مجتمع، اهدافی را به عنوان اولویت‌های پژوهشی خود تعریف نماید که در این بین می‌توان به موارد مهم ذیل اشاره کرد:

بومی‎‌سازی کاتالیست‌های فرآیندی مجتمع.
بومی سازی تجهیزات و قطعات تحریمی مجتمع در راستای کاهش شکاف تکنولوژی.
 توسعه و گسترش زنجیره تولید متانول براساس فرصت های بازار مصرف و نیازهای مصرف کنندگان.
پیاده‌سازی نظام مدیریت تکنولوژی.
پیاده‌سازی مدیریت دانش.
کاهش آلایندگی محیط زیست.

تعداد بازدید : ۲,۳۴۹