مشارکت آرامکو و توتال‌انرژی در اجرای یک طرح پتروشیمی در عربستان

مشارکت آرامکو و توتال‌انرژی در اجرای یک طرح پتروشیمی در عربستان
(شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۰۲

آرامکو و توتال‌انرژی یک طرح پتروشیمی به ارزش 11 میلیارد دلار در عربستان اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، توتال‌انرژی فرانسه روز پنجشنبه (24 آذرماه) اعلام کرد: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو و توتال انرژی برای اجرای یک طرح پتروشیمی به ارزش 11 میلیارد دلار در امتداد سواحل شرقی عربستان مشارکت می‌کنند.

در بیانیه مشترک آرامکو و توتال‌انرژی آمده است که این طرح پتروشیمی شامل سرمایه‌گذاری حدود 11 میلیارد دلار است که 4 میلیارد دلار آن را آرامکو تأمین می‌کند و سهم شرکت عربستانی و فرانسوی به ترتیب 62.5 درصد و 37.5 درصد خواهد بود.

تصمیم برای سرمایه‌گذاری مشروط به شرایط تصویب سرمایه‌گذاری طرح است، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است اجرای این طرح در سه ماه نخست 2023 آغاز شود و آغاز فعالیت تجاری آن هم برای سال 2027 هدف‌گذاری شده است.

مجتمع آمیرال که با مجتمع پالایش و پتروشیمی توتال عربستان (ساتروپ) در جبیل واقع در امتداد سواحل شرقی عربستان یکپارچه است، متعلق به آرامکو و توتال انرژی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این طرح پتروشیمی با احتساب امکانات مجاور، برای 7 هزار نفر از ساکنان محلی اشتغال ایجاد کند.

تآسیسات مجتمع پتروشیمی ساتوروپ گازهای خارج از پالایشگاه، نفتا، اتان و بنزین طبیعی عرضه شده ازسوی آرامکو را به مواد شیمیایی با ارزش تبدیل می‌کند.

این مجتمع سرانجام خوراک دیگر پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های شیمیایی ویژه در منطقه صنعتی جبیل را فراهم می‌کند که برآورد می‌شود که طبق برآورد به ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافه نیاز دارد.

تعداد بازدید : ۲,۱۵۰