مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

شرکت‌های پتروشیمی باید در قبال مسائل زیست محیطی مسئولیت پذیر باشند

شرکت‌های پتروشیمی باید در قبال مسائل زیست محیطی مسئولیت پذیر باشند
(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۵:۵۱

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم و محیط زیست منطقه ، شرکت‌های پتروشیمی باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اقدام کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر حیاتی بودن مسائل زیست محیطی برای اهالی شهرستان و لزوم توجه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه به موضوع سلامت مردم و محیط زیست، اظهار کرد: بنا به گزارش شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی با گذشت بیش از ۴ ماه از تصویب خرید، نصب و راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای شهرستان بندرماهشهر و شهر بندر امام خمینی(ره) متاسفانه ۱۳ شرکت عضو شورای راهبردی تاکنون نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم و محیط زیست شهرستان این شرکت‌ها باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اقدام کنند.

برزگر ادامه داد: از مسئولیت پذیری اجتماعی و پرداخت به موقع شرکت‌های پتروشیمی اروند، فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی لاله، نوید زرشیمی، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی کارون که قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند و به سلامت مردم و حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم شفاف شدن هزینه‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای اهالی منطقه، گفت: قبلا هم به مردم گفته شده بود که در راستای ایجاد شفافیت، آگاهی رسانی خواهد شد تا شهروندان محترم اطلاع داشته باشند کدام شرکت‌ها مسئولیت پذیرتر هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: با توجه به گزارش شرکت عملیات غیر صنعتی شرکت هایی که با عدم پرداخت قدرالسهم خود موجب کُند شدن روند خرید و استقرار ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای شهرستان بندرماهشهر و شهر بندر امام خمینی(ره) شده‌اند به فرمانداری محترم شهرستان معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان نخستین هاب تخصصی پتروشیمی ایران در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲۸۵۰ هکتار در جنوب غربی استان خوزستان و در ساحل خلیج فارس قرار دارد که بیش از ۳۰ شرکت پتروشیمی در آن فعال هستند.

تعداد بازدید : ۱,۹۸۳