سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تدوین می‌شود

سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تدوین می‌شود
(دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۵۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: سند جامع حفاظت از محیط زیست با بررسی عملکرد گذشته و نگاه به افق آینده منطقه تدوین می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در نشست مشترک مدیران این سازمان و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در حوزه حفاظت محیط زیست به‌عنوان مرجع حاکمیتی نخستین قطب پتروشیمی ایران اظهار کرد: نگاه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به بحث محیط زیست یک نگاه حاکمیتی توأم با مسئولیت‌پذیری، فرهنگ‌سازی، همچنین نظارت و کنترل صنایع پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه حفاظت محیط زیست در واقع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است، افزود: حفاظت محیط زیست یکی از مبانی اصلی حاکمیتی از آغاز ساخت منطقه ویژه بوده است که به این منظور هزینه‌های بسیار خوبی در مباحث کنترلی انجام شده و همواره شاهد بهبود محسوس وضع زیست محیطی شرکت‌های منطقه بوده‌ایم و این روند تا رسیدن به نتیجه مطلوب همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: بعضی از صنایع که در گذشته به‌عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شدند امروز به صنعت سبز تبدیل شده‌اند و استانداردهای زیست محیطی را به‌دقت رعایت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به زمینه‌سازی این سازمان برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه و حل مشکلات فناورانه صنعت پتروشیمی بیان کرد: اگرچه هنوز مشکلاتی در حوزه محیط زیست وجود دارد، اما مسیری را ترسیم کرده‌ایم که با نظارت عالیه سازمان محیط زیست و حضور دانش‌بنیان‌ها بتوانیم به صنعتی دوست‌دار محیط زیست و پرافتخار برای کشور تبدیل شویم.

برزگر با بیان اینکه سند جامع حفاظت از محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تدوین است، گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در منطقه ویژه برای تصفیه پساب و پیشگیری از آلایندگی اجرا شده و رویکردهای مثبتی پیش روی ما قرار دارد و سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با نگاه به عملکرد گذشته و افق آینده منطقه در حال تدوین است.

وی در پایان گفت: مسیر پیش روی ما، مسیر سربلندی و افتخار صنعت عظیم پتروشیمی در کنار حفظ و اعتلای محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۸۹۴