مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پایداری و تداوم تولید مجتمع های پتروشیمی اصلی ترین دستور کار وزارت نفت است

پایداری و تداوم تولید مجتمع های پتروشیمی اصلی ترین دستور کار وزارت نفت است
(چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱) ۱۰:۲۴

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پایداری، تداوم تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود مجتمع های پتروشیمی در دستور کار وزارت نفت و دولت است.

به گزارش نیپنا، بیژن چگنی مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: استمرار و پایداری تولید مجتمع‌های پتروشیمی اولویت اصلی وزارت نفت است و پیگیری‌های لازم جهت تداوم تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اساس عملکرد تولید مجتمع‌ها و تعهدات صادراتی و داخلی شرکت‌ها و نیز برنامه تعمیرات اساسی سالانه نسبت به استفاده حداکثری از گاز دریافتی صنعت پتروشیمی برنامه ریزی و اقدام می کند.

بیژن چگنی افزود: در حال حاضر پتروشیمی مسجد سلیمان از تاریخ 1401/08/14 و پتروشیمی مرجان از تاریخ 1401/08/21 به دلیل مشکلات عملیاتی در فرایند تعمیرات اساسی هستند و پتروشیمی کاوه نیز از تاریخ 1401/09/13 پس از توقف اضطراری خارج از سرویس است.

به گفته مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با توجه به حجم بالای مصارف بالای گاز خانگی- تجاری در ماه های سرد سال، طبق برنامه ریزی ها تعمیرات اساسی مجتمع های پتروشیمی در ماههای سردسال انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  میزان ارز برگشتی شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما از میزان تعهد برنامه‌ای بیشتر بوده است.

 

تعداد بازدید : ۱,۸۸۱