برنامه‌ ریزی اِسار هند برای اجرای طرح پتروشیمی حدود 5 میلیارد دلاری

برنامه‌ ریزی اِسار هند برای اجرای طرح پتروشیمی حدود 5 میلیارد دلاری
(دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱) ۱۵:۰۶

گروه اِسار در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح پتروشیمی به ارزش بیش از 4 میلیارد و 900 میلیارد دلار در اودیشا هند است.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، گروه اِسار در نظر دارد یک مجتمع پتروشیمی به ارزش 400 میلیارد روپیه (4 میلیارد و 920 میلیون دلار) در ایالت شرقی اودیشا هند بسازد.

این طرح که یک مجتمع تبدیل مستقیم نفت خام به پتروشیمی است سالانه هفت میلیون و 500 هزار تن ظرفیت خواهد داشت.

شرکت اِسار به نام شریک خود در اجرای این طرح پتروشیمی اشاره‌ای نکرد.

ای اس شانی، مدیرعامل شرکت ایندین اویل هند به‌تازگی از احتمال سه برابر شدن سطح تقاضای پتروشیمی این کشور آسیایی تا سال 2040 میلادی خبر داد.

وی گفته بود: احتمال دارد مصرف سالانه پتروشیمی هند تا سال 2040 میلادی با افزایش حدود سه برابری به 80 میلیون تن برسد از این رو این کشور آسیایی مجبور به افزایش واردات یا سرمایه گذاری در پروژه‌های ساخت تأسیسات نو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایندین اویل تصریح کرده بود: رشد جمعیت و توسعه اقتصادی تقاضا برای محصولات پتروشیمی را افزایش می‌دهد و می‌توان گفت این موارد از اساس محرک‌های افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی به شمار می‌آیند.

هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، سالانه 25 تا 30 میلیون تن انواع محصول پتروشیمی مصرف می‌کند، مصرف سرانه این کشور حدود یک سوم میانگین جهانی است.

پالایشگاه‌های هندی به‌طور سنتی بر حداکثر کردن تولید بنزین و گازوئیل متمرکز شده‌اند و این کشور واردکننده خالص محصولات پتروشیمی است.

شرکت‌های هندی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا ظرفیت پتروشیمی خود را تقویت کنند تا در بلندمدت از رشد کند تقاضا برای سوخت‌های معمولی جلوگیری کنند.

تعداد بازدید : ۱,۶۹۳