راهکارهای تنظیم بازار زنجیره استایرن منومر توسط مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد

راهکارهای تنظیم بازار زنجیره استایرن منومر توسط مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد
(دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱) ۰۹:۳۰

مدیریت صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گزارشی آخرین وضعیت بازار محصولات زنجیره استایرن منومر و راهکارهای تنظیم بازار این محصولات را تشریح کرد.

به گزارش نیپنا، مدیریت صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه محصولات زنجیره استایرن منومر در بازار گفت: به دنبال توقف تولید شرکت پتروشیمی پارس از ابتدای شهریور ماه امسال به دلیل مشکلات مربوط به خرید HOT OIL از شرکت توتال فرانسه که ناشی از تحریم های ظالمانه بوده و عدم تامین روغن در زمان مناسب و نیز توقف تولید شرکت های تولید کننده پلی استایرن انبساطی در شرکت های پتروشیمی انتخاب، بانیار و سهند، بازار محصولات پلی استایرنی در کشور دچار التهاب شد.

این گزارش می افزاید، با توجه به اینکه تعمیرات اساسی متناسب با زمان برآوردی دریافت روغن برای دی ماه سال جاری برنامه ریزی شده است و همچنین بنا به اعلام کتبی نماینده شرکت پتروشیمی پارس در نود و دومین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی (پنج آذر ماه جاری)، پیش بینی می شود که واحدهای اتیل بنزن در هشتم دی ماه جاری راه اندازی و واحد استایرن منومر نیز 12 تا 15 دی ماه در مدار تولید قرار گیرد.

از سوی دیگر؛ مدیریت صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقداماتی را با هدف کاهش یا جلوگیری از ایجاد التهاب محصولات وابسته به استایرن منومر در کشور به شرح ذیل انجام داده است:

1. مدیریت توزیع 25 هزار تن موجودی استایرن منومر مخازن پتروشیمی پارس همزمان با توقف تولید؛
2. هماهنگی با شرکت پتروشیمی پارس جهت واردات 12 هزار تن استایرن منومر و عرضه سلف تلفیقی یک ماهه در بورس کالا به مقدار 4 هزار تن از هفته جاری ؛
3. هماهنگی با شرکت پتروشیمی پارس جهت واردات 12 هزار تن استایرن منومر در نوبت بعدی و همچنین واردات 4 هزار تن استایرن منومر از هند توسط آن شرکت؛
4. هماهنگی با شرکت پتروشیمی تبریز جهت عرضه هزار تن پلی استایرن وارداتی؛
5. انجام 10 هزار تن واردات استایرن منومر توسط شرکت بانیار پلیمر گنبد جهت تولید پلی استایرن انبساطی مورد استفاده در تولید پلاستوفوم سقفی (5 هزار تن در حال حمل است)
6. انجام واردات 400 تن پلی استایرن انبساطی توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی و عرضه در بورس کالا؛
7. هماهنگی با شرکت بازرگانی پتروشیمی جهت واردات 400 تن پلی استایرن انبساطی نسوز؛
8. هماهنگی با شرکت پتروشیمی قائد بصیر جهت واردات 3000 تن خوراک استایرن منومر؛
9. هماهنگی با شرکت بنیان کالا شیمی جهت واردات 2000 تن استایرن منومر؛
10. پیگیری تامین خوراک و استمرار تولید در مجتمع های پتروشیمی تبریز، بندر امام، تخت جمشید عسلویه، تخت جمشید ماهشهر و قائد بصیر به منظور حفظ ثبات و آرامش بازار سایر محصولات استایرنی ( ABS,SBR,GPPS,HIPS) مورد مصرف در صنایع لاستیک، لوازم خانگی، ظروف یکبار مصرف؛

 

تعداد بازدید : ۲,۲۱۸