مدیرعامل پتروشیمی جم :

فرساشیمی به مدار تولید بازگشت/توزیع سود بین سهامداران

فرساشیمی به مدار تولید بازگشت/توزیع سود بین سهامداران
(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۴

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: واحد MEG فرساشیمی، با پیگیری‌های مستمر وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، عبدالرحیم قنبریان اظهار کرد: خوشبختانه بعد از 7 ماه که شرکت فرساشیمی درگیر مشکلات اقتصادی شده بود، با پیگیری‌های بسیار خوب و مستمری که در سطح وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت رفاه و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی صورت گرفت واحد MEG شرکت فرساشیمی در مدار تولید قرار گرفته و دریافت اتیلن از واحد الفین را آغاز کرده است.
مدیر عامل پتروشیمی جم تصریح کرد: امیدوارم که این مجموعه همچنان با تداوم روند روبه رشد و سیاست‌های اتخاذ شده خود بتواند به مسیر پیشرفت و توسعه خود ادامه دهد و شاهد تغییرات مثبت و سازنده و تحولات سریع باشیم.

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده پتروشیمی جم برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه به طور فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 1400/12/29 شرکت پتروشیمی جم شنبه ۱۴ آبان ماه جاری با حضور اکثریت قاطع91.62 درصدی سهامداران برگزار شد.
عبدالرحیم قنبریان در این گزارش سهامداران عمده، کسب و کارهای تابعه شرکت (سهم مالکیت)، جایگاه جم در صنعت پتروشیمی و نقشه‌ استراتژی این پتروشیمی در حوزه‌های مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را تشریح کرد.
وی همچنین با اشاره به روند سودآوری جم و تاکید بر اهمیت توسعه و تنوع بازار، از گسترش بازار فروش و صادرات جم و جلب بازارهای ترکیه و حوزه CIS و همچنین ورود به بازارهای اروپا و همچنین بازار هند خبر داد.
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره و دبیر مجمع شرکت پتروشیمی جم افتخارات این شرکت در سال 1400 را اخذ رتبه اعتباری بلندمدتA+ و کوتاه‌مدت A1، رتبه 24 و صعود سه پله‌ای نسبت به سال قبل در لیست 100 شرکت برتر کشور، تولید بیش از ظرفیت اسمی در واحدهای پلیمری، کسب بالاترین میزان درآمد در تاریخ شرکت، ایفای تعهدات ارزی بالغ بر 95 درصد از کوتاژهای صادراتی برشمرد.
دستور جلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 1400/12/29 شرکت پتروشیمی جم شامل گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1400/12/29، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره، پاداش هیئت مدیره و سایر موارد بود.
در مجمع عمومی شرکت پتروشیمی جم در خصوص تمامی موارد دستور جلسه یک به یک بحث و بررسی صورت گرفته و با رای اکثریت سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.
پس از ارائه گزارش‌های هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰، در خصوص انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه کثیر‌الانتشار، تصمیم‌گیری صورت گرفت که سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به ‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

توزیع سود میان سهامداران

در مجمع فوق‌الذکر به میزان ۶۰۰۰ ریال (معادل 600 تومان) سود بین سهامداران توزیع شد. همچنین روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت و حق حضور اعضای غیر موظف و پاداش هیئت مدیره تعیین شد.


تعداد بازدید : ۹۳۴