چشم‌انداز مبهم بازار فروش محصولات پتروشیمی تا پایان سال 2022

چشم‌انداز مبهم بازار فروش محصولات پتروشیمی تا پایان سال 2022
(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۵۸

شرکت‌های کره‌ای تولیدکننده محصولات پتروشیمی چشم‌انداز بازارهای فروش محصولات پتروشیمی در سه ماه پایانی سال 2022 میلادی را مبهم ارزیابی کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آرگوس‌مدیا، شرکت‌های ال‌جی کم، هانوا سولشنز در برآوردهای خود چشم‌اندازی ضعیف را برای بازارهای پتروشیمی در سه ماه چهارم سال 2022 میلادی متصور هستند، با این حال ال‌جی کم پیش‌بینی می‌کند که بازار از سال آینده میلادی به تدریج بهبود یابد.

این برآوردها پس از گزارش این دو شرکت کره‌ای درباره افت فروش محصولات پتروشیمی در سه ماه سوم به دست آمده است.

فروش محصولات شرکت پتروشیمی کره‌ای ال‌جی‌کم در سه ماه ژوئیه تا سپتامبر امسال با 8.3 درصد افت نسبت به سه ماه آوریل تا ژوئن به 5.49 تریلیون وون کره جنوبی (3.87 میلیارد دلار) رسید، این رقم در سه ماه آوریل تا ژوئن 5.99 تریلیون وون بود.

فروش محصولات پتروشیمی شرکت ال‌جی‌کم کره جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال 2.4 درصد کاهش نشان می‌دهد، این رقم در سه ماه سوم پارسال 5.63 تریلیون وون بود.

این شرکت کره‌ای در 31 اکتبر اعلام کرده بود که انتظار دارد این شرایط دشوار به‌دلیل کاهش تقاضای جهانی و افزایش عرضه ادامه یابد.

ال‌جی‌کم سودآوری پایین در حوزه تجارت پتروشیمی را به‌دلیل پایین‌آمدن اسپرد در پی افزایش قیمت نفت و کاهش تقاضای جهانی اعلام کرد.

سود عملیاتی پتروشیمی ال‌جی‌کم در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر به 93 میلیارد وون رسید که نسبت به رقم 513 میلیارد وون در سه ماه پیشین 84 درصد و نسبت به 1.09 تریلیون دلار در سال گذشته میلادی 91.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

فروش شرکت هانوا سولشنز نیز در دوره مورد بررسی (سه ماه سوم) کاهشی مشابه را تجربه کرده است فروش این شرکت کره‌ای با 8.1 درصد افت نسبت به بازه زمانی آوریل تا ژوئن به 1.47 تریلیون وون رسید، این رقم در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 1.6 تریلیون وون بود.

تعداد بازدید : ۸۴۳