سود سابک 67 درصد کاهش یافت

سود سابک 67 درصد کاهش یافت
(شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۰۴

سود شرکت صنایع پتروشیمی عربستان (سابک) در سه ماه سوم در پی افزایش هزینه‌ها و هزینه افت ارزش 67 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز از دوبی، سابک اعلام کرد که انتظار دارد حاشیه‌ سود این شرکت در سه ماه چهارم هم به‌دلیل روند کاهشی و افت 67 درصدی سود خالص طی سه ماه سوم در پی بالا رفتن هزینه‌ها و هزینه افت ارزش (Impairment Charge) زیر فشار باشد.

سود خالص سابک از رقم 5.59 میلیارد ریال در سه ماهه سوم سال 2021 به 1.84 میلیارد ریال (489.62 میلیون دلار) در سه ماه سوم سل جاری میلادی کاهش یافت.

شرکت صنایع پتروشیمی عربستان بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که در بورس اوراق بهادار، ۵۱۰ میلیون ریال ذخیره افت ارزش در دارایی‌های مالی شناسایی شد.

سابک در بیانیه ای اعلام کرد که میانگین قیمت فروش در سه ماهه سوم 15 درصد نسبت به سه ماهه دوم کاهش یافته، در حالی که حجم فروش نیز در همان دوره یک درصد کاهش یافته است.

میانگین قیمت‌های فروش در 9 ماه نخست سال جاری میلادی همچنان 15 درصد و حجم 11 درصد نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش داشته است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان 70 درصد سهام سابک را در اختیار دارد.

سابک در ماه جاری میلادی عملیات تجاری را در سومین کارخانه اتیلن گلیکول خود در منطقه صنعتی جبیل آغاز کرد.

عبدالرحمن الفقیه، مدیرعامل سابک در این بیانیه گفت: سابک همچنان روی انضباط سرمایه تمرکز دارد و برآوردهای ما نشان می‌دهد که سال 2022 میلادی را با 20 درصد کمتر از برنامه‌ریزی هزینه‌های سرمایه‌ای به پایان می‌رسانیم.

فقیه 28 سپتامبر پس از استعفای یوسف عبدالله البنیان، مدیرعامل پیشین سابک به‌عنوان مدیرعامل تازه این شرکت منصوب شد.

تعداد بازدید : ۸۸۶