تولید 40 محصول در پنج سال آینده در پتروشیمی بندر امام

تولید 40 محصول در پنج سال آینده در پتروشیمی بندر امام
(شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۴۹

سپهدارانصاری نیک گفت :در حال حاضر ۳۱ محصول پتروشیمی در بندر امام تولید می‌شودکه تا پنج سال آینده به ۴۰ محصول خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سپهدارانصاری نیک، مدیر عامل پتروشیمی بندر امام امروز شنبه (14 آبان ماه) در همایش توسعه روابط با شرکت های دانش بنیان و فناور اظهار کرد: درآستانه پنجاه سالگی پتروشیمی بندرامام با همکاری شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی به سوی نوسازی و پویایی این مجتمع پتروشیمی گام برخواهیم داشت.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: ارتباط و همکاری با این شرکت ها تداوم خواهد یافت و با امضای چندین توافق نامه وتفاهم نامه به دنبال استفاده از تمام ظرفیت های موجود داخلی هستیم و باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ۳۱ محصول پتروشیمی بندر امام تولید می‌شودکه تا پنج سال آینده به ۴۰ محصول خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید توان ساخت داخل را توسعه بدهیم گفت: با توان ساخت داخل و نوآوری می توانیم عمق استراتژیک پیدا کنیم و پتروشیمی بندر امام با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پویایی خود را ادامه خواهد داد و  از تجربه‌گرایی و علم باید به‌عنوان بخشی از مبانی نوآوری استفاده شود و در این راستا برای کیفیت و طراحی محصولات و حل مسئله باید روش شناخت علمی متناسب با موضوع انتخاب شود، در غیر این صورت به نتیجه موردنظر دست نمی‌یابیم، یا پروژه در نیمه‌ راه متوقف می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: باید از روش های سنتی در فرایند زنجیره تامین کالا اجتناب کنیم و به جای اعلام مشخصات فنی سازندگان خارجی که همواره وابستگی مد نظرشان است بایستی شرح نیاز را مطرح کنیم و از سازندگان داخلی تهیه کنیم.

انصاری نیک از فراهم سازی بسته های تشویقی در شرکت پتروشیمی بندر امام با حمایت هیات مدیره و سهامداران برای شرکت های نوآور و دانش بنیان ساخت داخل خبر داد و افزود: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه پتروشیمی بندر امام قرار دارد.

وی ادامه داد: این همایش با هدف عینیت بخشی و عملی سازی شعار سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و از همه همکاران که از چندماه قبل به صورت شبانه روزی برای برگزاری آن فعالیت داشتند تشکر می کنم.

آمادگی انجمن سازندگان تجهیزات نفت برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی
ثقفی رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در این آیین اظهار کرد: هر صنعت و پویش اقتصادی اگر برمبنای دانش باشد می تواند پایدار بماند و فعالیت های دانش محور رمز توسعه است.

وی افزود: 40 درصد از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش نفت،گاز و پتروشیمی عضو انجمن استصنا هستند و انجمن آماده هرکونه همکاری و تعامل با صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود است.

تعداد بازدید : ۸۹۲