پروژه پلی­ اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه پلی­ اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
(چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۰:۴۵

مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: پروژه پلی­ اتیلن سنگین این واحد با تکنولوژی دوغابی به ظرفیت 310 هزار تن در سال در حال اجراست و 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز؛ سیاوش درفشی با اشاره به اینکه این پروژه تیرماه سال 1400 کلید خورد، گفت: در زمان حاضر 400 نفر نیرو در این پروژه فعال هستند.
وی میزان پیشرفت این پروژه در بخش مهندسی را 80 درصد اعلام کرد و گفت: نصب ساندویج پنل انبار محصول ها شروع شده و در خصوص وسلها و منهولها نیز اقدامات مربوطه در حال انجام است.
درفشی اظهار کرد: فاز مهندسی پایه - Basic Engineering طرح بزرگ پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز برای اولین بار در کشور با استفاده از دانش فنی داخلی انجام شده و قرارداد آن، میان پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به امضا رسید.
وی اعلام کرد: با آغاز فعالیت‌های اجرایی و مطابق با برنامه ریزی دقیق انجام شده در اواخر سال 1402 واحد پلی اتیلن سنگین به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت تولیدات پلیمری شرکت را به 2/2 برابر ظرفیت فعلی می رساند.
درفشی گفت: حجم سرمایه گذاری طرح حدود 220 میلیون دلار معادل 48 هزار میلیارد ریال برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان برای بیش از 1000 نفر اشتغال به همراه دارد و با راه اندازی آن میزان صادرات پتروشیمی تبریز به حدود سه برابر میزان فعلی خواهد رسید.
وی یادآوری کرد: مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی اتیلن سنگین در آن با دانش بومی ، طراحی و اجرا می شود.
شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه این شهر واقع شده است.
تعداد بازدید : ۱,۶۰۵