افزایش 119 درصدی درآمد پتروشیمی پردیس/ ارزش صادرات شپدیس 97 درصد رشد کرد

افزایش 119 درصدی درآمد پتروشیمی پردیس/ ارزش صادرات شپدیس 97 درصد رشد کرد
(شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۲۵

شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی 1400 با ثبت رکوردی بی نظیر در حوزه فروش، به رشد 119 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی پردیس ، براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت پتروشیمی پردیس در یک ماهه منتهی به 31 شهریورماه 1401، بیش از ۴۲۱ هزار تن محصول آمونیاک و اوره، معادل 74,759,205 میلیون ریال را به فروش رسانده است که نسبت به دوره 1 ماهه مشابه سال قبل 192 درصد افزایش داشته است. طی این ماه میانگین قیمت فروش اوره پردیس ۵۵۰ دلار و میانگین قیمت آمونیاک ۶۹۰ دلار اعلام شده است.

شرایط تحریم برای شرکت های پتروشیمی و برخی مشکلات موجود در مسیر صادرات محصول استراتژیک اوره طی سال های متمادی باعث شده بود این محصول بسیار پایین تر از قیمت جهانی به فروش برسد. تابستان سال گذشته بود که هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای تغییر این شرایط اقدامی مهم و سرنوشت ساز انجام داد. راه اندازی کارگروه اوره ایران با حضور سه شرکت اوره ساز مطرح و مدیریت پتروشیمی پردیس بزرگترین اوره ساز ایران و منطقه، اولین گام هلدینگ نفت و گاز پارسیان در این مسیر بود که نتایج مهمی در پی داشت.

شهریورماه امسال نیز با حضور مدیران شرکت های پتروشیمی لردگان و مسجد سلیمان از زیرمجموعه های هلدینگ پترول در کارگروه اوره نفت و گاز پارسیان هم افزایی قابل توجهی در بین تولیدکنندگان اوره جهت حذف دلالان، جلوگیری از رقابت ناسالم داخلی و افزایش قیمت گزارش شده آرگوس در ایران صورت گرفت.

فروش چشمگیر پتروشیمی پردیس در شهریورماه و ثبت نرخ قابل توجه 550 دلار برای صادرات محصول اوره، ماحصل برنامه ریزی و آینده نگری تیم مدیریتی شرکت در یکسال اخیر است که امروز به ثمر نشسته است.

افزایش 119 درصدی درآمد پتروشیمی پردیس طی یکسال اخیر

«شپدیس» طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریورماه 1401 مبلغ 431,582,823 میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119% رشد داشته است. این میزان فروش در حالی محقق شده است که یکی از سه فاز تولیدی شرکت در زمستان سال گذشته با 82 روز قطعی گاز مواجه بود.

در سال مالی اخیر برای اولین بار درآمد پتروشیمی پردیس از مرز 1.3 میلیارد دلار عبور کرد و دو‌ پلنت اوره و‌ آمونیاک با این رکورد بی سابقه محقق شد.

پتروشیمی پردیس، در تمامی فصول سال مالی منتهی به شهریور 1401 افزایش فروش داشته است. ️شپدیس به ترتیب در پاییز، زمستان، بهار و تابستان افزایش 103 درصد، 68 درصد ، 179 درصد و 136 درصدی نسبت به فصول مشابه پارسال را ثبت کرده است.

تولید 3.087.910 تن محصول اوره و دستیابی به 4 درصد بیش از برنامه تولید، تولید 2.012.653 تن محصول آمونیاک و دستیابی به 7 درصد بیش از برنامه تولید، رشد 289 درصدی ارزش صادرات محصول آمونیاک، رشد 85 درصدی ارزش صادرات محصول اوره علی رغم کاهش 7 درصدی صادرات و رشد 97 درصدی ارزش صادرات کل محصولات علی رغم کاهش 8 درصدی صادرات از جمله دستاوردهای بی نظیر پتروشیمی پردیس در سال مالی 1400 است.

تعداد بازدید : ۹۳۷