ایجاد کمیته های تخصصی با هدف توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

ایجاد کمیته های تخصصی با هدف توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی
(دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۲۲

کمیته های تخصصی سه گانه، ذیل کارگروه مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مسیر توسعه صنایع پایین دستی را هموار خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از مدیریت صنایع پایین دستی پتروشیمی، فرایند عملیاتی مفاد تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آغاز شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم نامه فیمابین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به امضاء رسید، کمیته های تخصصی سه گانه مطالعات شهرک های صنعتی و فناوری پتروشیمی، کمیته آسیب شناسی و عارضه یابی صنایع پایین دستی و کمیته تکمیل زنجیره ارزش و توسعه خوشه های کسب و کار تشکیل شد.

همچنین در خصوص پیشنهاد احداث شهرک های تخصصی پتروشیمی در استان های دارای پتانسیل، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته با هدف تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد زیر ساخت برای استقرار صنایع پایین دستی ، هماهنگی لازم در قالب کارگروه مشترک انجام شود.

گفتنی است؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی در 31 شهریور ماه سال جاری و در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امضا کرد.

این تفاهم‌نامه‌ میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، به امضا رسید.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه امضای این تفاهمنامه‌ گفت: انتظار ما از همان ابتدا این بود که ارتباط تنگاتنگی میان وزارت نفت و وزارت صمت و به ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برقرار شود که اینک این مهم تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه با این همکاری‌های تنگاتنگ می‌توانیم توسعه متوازن را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم، افزود: امیدواریم با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین امضای این تفاهم‌نامه را نقطه عطفی برای جهش بزرگ صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی در کشور دانست.

آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌سازی برای توسعه صنعت پتروشیمی

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز در این آیین با بیان اینکه در حال حاضر صنعت پتروشیمی ایران از قدرت رقابت‌پذیری خوبی در منطقه و دنیا برخوردار است، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی گام بردارد.

به گفته وی، تفاهمنامه‌ای که هم‌اکنون امضا شد منجر به توسعه صادارت و تقویت صنایع پایین دستی همسو با تکمیل زنجیره پتروشیمی خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۸