دره هفت غار نیشابور

دره هفت غار نیشابور
(پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱) ۱۶:۰۹

در شمال نیشابور،دره ای وجود دارد که از گذشته هفت غار نامیده شده که به منزله هفت وادی و یا هفت تنگه است. منطقه ای که هفت غار در آن واقع شده است، در فصل گرم سال، دارای آب و هوایی معتدل، با صبحگاهی بسیار دلنشین و روح‌ افزا است که با شرایط آب و هوایی و مناظر طبیعی از ییلاقات اصلی نیشابور به شمار می آید.

در شمال نیشابور دره ای زیبا هست که از سال ها قبل به هفت غار معروف است. شاید فکر کنید دلیل نامگذاری این مکان به هفت غار، وجود غارهای بسیار در آن است اما اینجا در واقع هفت تنگه دارد که کم کم در بین مردم به هفته غار مشهور شده اند. دسترسی راحت، جذابیت و همینطور چشم اندازهای زیبا باعث شده تا گردشگران زیادی از این منطقه دیدن کنند.

دره هفت غار از شاهکارهای طبیعت است. این دره که در شمال غربی نیشابور قرار دارد، شامل هفت دره است که با پیمودن آنها به یک چشمه طبیعی خواهید رسید.

آب و هوای دره هفت غار بسیار دلنشین و مطلوب است. در بهار، باران زیادی در این منطقه می‌بارد و به همین خاطر با مناظری سرسبز و چشمه‌ای پرآب رو به رو خواهید بود.

دره‌های هفت‌غار، سرخ و زیبا هستند و البته خبری از غار در این منطقه نیست. بلکه با دره‌هایی رو به رو هستید که به هفت غار شهرت دارند. خاک این منطقه از جنس خاک رُس و آب چشمه طبیعی آن هم خنک و گواراست.

با ورود به این دره چیزی که در نگاه اول نظرتان را جلب می کند رنگ قرمز رنگ خاک رس دره است که ویژگی منحصربفرد و جذابیت خاصی به منطقه داده است. این منطقه آب و هوای خوب و خنکی دارد که اینجا را تبدیل به یکی از محبوب ترین ییلاق های منطقه کرده است.

وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آن ها به همراه چشم اندازهای سرخ اطراف، منظره ای بی بدیل را خلق کرده که چشم ها از تماشای آن ها سیر نمی شود. همانطور که در حال گذر از ۷ تنگه هستید چشمه ها و رودخانه های زیادی را می بینید که این طبیعت گردی را برایتان لذت بخش تر می کنند. کوه های سرخ شکاف های عمیق و زیبایی دارند که می توانید برای استراحت در داخل آن ها بنشینید و عکس های یادگاری جالبی بیندازید.

بعد از اینکه دره را به طور کامل پیمایش کردید به منطقه ای باز و سرچشمه اصلی رودخانه غار برمی خورید؛ در واقع برای رسیدن به این چشمه باید ۷ تنگه را پشت سر بگذارید ، با اینکه چشمه آب سرد و گوارایی دارد اما وجود املاح زیاد آن را غیر قابل نوشیدن کرده است. می توانید مدت ها در کنار این چشمه بنشینید و خستگی راه را از تن بدر کنید.

بهترین فصل سفر به دره هفت غار نیشابور

دره هفت غار نیشابور در تمام فصول سال زیباست و ارزش دیدن دارد. اما از آنجا که منطقه‌ای ییلاقی با آب و هوای معتدل است، بهترین فصل سفر به آن برای تجربه‌ی یکی هوای دلپذیر تابستان است. در بهار رودخانه‌‌ها و آبشارها در پرآب‌ترین حالت خود هستند و صدای پرخروش آن‌ها هر بازدیدکننده‌ای را مسحور می‌کند. در فصل پائیز هم دره هفت غار چشم‌انداز پائیزی زیبایی دارد که با همراه داشتن لباس‌های گرم می‌توانید از این چشم‌اندازهای پائیزی لذت ببرید.

تعداد بازدید : ۹۳۷