مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

تلاش برای رفع چالش واحدهای متانولی

تلاش برای رفع چالش واحدهای متانولی
(شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱) ۱۵:۰۲

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مشکلاتی که امسال برای برخی از واحدهای تولید متانول پیش آمد، گفت: با توجه به قول همکاری از جانب وزارت نفت، قیمت خوراک را مناسب خواهیم کرد تا خللی در تولید واحدها صورت نگیرد.

بیژن چگنی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی حدود 90 میلیون تن است که تا پایان امسال نیز با بهره‌برداری واحدهای جدید به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که برخی از واحدهای تولید متانول به دلیل مسائل به وجود آمده در حوزه قیمت و در نتیجه افت تولید و به فروش نرسیدن تولیدات پتروشیمی داشتند، تصریح کرد: از این بابت مقداری در مجموع تولید با کاهش مواجه هستیم، منتهی با توجه به قول همکاری از جانب وزارت نفت، قیمت خوراک را مناسب خواهیم کرد تا در مجموع به افزایش ظرفیت تولید برسیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست نیز با اشاره به افزایش بازدید شرکت‌های خارجی و همچنین شرکت‌های روسی از نمایشگاه، افزود: باتوجه به تورهای صنعتی که برای سرمایه‌گذاران روسی برگزار کردیم، آنها به این باور رسیده‌اند که صنعت پتروشیمی ایران صنعت بزرگی است.

چگنی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران نسبت به صنعت پتروشیمی روسیه پیشتاز است، یادآور شد: ایرانی‌ها از نظر حجم تولید، قطعه‌سازی، دانش فنی و کاتالیست‌ها نسبت به روس‌ها برتری دارند و آنها نیز تمایل بسیار زیادی نسبت به خرید کاتالیست‌ها و قطعات یدکی از ایران دارند.

شانزدهمین دوره از نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریورماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد که امروز به کار خود پایان می‌دهد.

تعداد بازدید : ۹۳۴