جم در حال افزایش ظرفیت/ ایران پلاست فرصتی برای جذب مشتریان جدید

جم در حال افزایش ظرفیت/ ایران پلاست فرصتی برای جذب مشتریان جدید
(شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۴۲

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم از بهره برداری از واحد ABS-Rubber تا 9 ماه دیگر خبر داد و گفت: پتروشیمی جم دو طرح توسعه ای در دست اجرا دارد که واحد ABS-Rubber حدود 85درصد پیشرفت دارد .

سعید شیردل در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که طرح PDH/PP  نیاز به یک میلیارد دلار سرمایه دارد گفت: هم اکنون لایسنس آن خریداری شده و در حال تحویل زمین هستیم؛ اجرای این واحد پس از تعیین پیمانکار آغاز می شود.

وی با اشاره به کیفیت نمایشگاه ایران پلاست و حضور پررنگ تاجران از کشورهای CIS تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست استقبال مناسبی شده است و انتظار داریم تا پایان این دوره نمایشگاه انتظار ما محقق شود.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم با تاکید بر اینکه سال گذشته توانستیم به 31 بازار بین المللی جهانی صادرات داشته باشیم، اظهار کرد: درصدد گسترش صادرات هستیم، تاکنون توانستیم سهم بازار چین در بخش صادرات محصولات را تقلیل دهیم و محصولات پلیمری خود را به بازارهای دیگر صادر کنیم.

شیردل با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 45 درصد صادرات محصولات پتروشیمی جم به چین و 55 درصد به ترکیه، کشورهای CIS، اروپا، هند و افریقا است؛ بدین صورت توانستیم ارزآوری بیشتر و حاشیه سود مناسب تری داشته باشیم.

وی درمورد کشف بازار های جدید صادراتی نیز گفت: توانستیم وارد بازار سنگاپور، ویتام و کنیا در افریقا شویم و صادرات داشته باشیم. همچنین صادرات به هند را با توجه به مناسب شدن قیمت ها از سر گرفتیم. هم اکنون شرایط خوبی حاکم است و توانستیم در حوزه صادرات به حدود هشت کشور جدید وارد شویم.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم همچنین با اشاره به شرایط تحریمی که از گذشته به ویژه در بخش لجستیک و انتقال مالی حاکم بوده است، گفت: شرایط تحریمی همچنان پابرجاست و هزینه های غیرعملیاتی کشور را مقداری افزایش داده است اما انتظار می رود شرایط پیش رو باعث شود بتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم.

شیردل همچنین با اشاره به تعرفه های ترجیحی، تاکید کرد: در برخی کشورها با تعرفه های ترجیحی مواجهیم و انتظار داریم دولت مردان این مسیر را تسهیل کنند تا بتوانیم با تعرفه ترجیحی کمتر یا بدون تعرفه صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در کشور ترکیه که همسایه ایران است برخلاف امریکا، کره، عربستان و دیگر رقبا که در آن کشور حضور دارند با تعرفه ترجیحی6.5 درصدی مواجهیم و مجبوریم با قیمت پایین تر محصولات را عرضه کنیم. توقع داریم با کمک دولت مردان این مساله حل شود تا حضور بهتری در آنجا داشته باشیم.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم همچنین درمورد تاثیر مثبت هماهنگی و همکاری فعالان صنعت پتروشیمی ایران با یکدیگر برای کشف بازارهای جدید صادراتی، گفت: قطعا این همکاری و همیاری مفید است؛ در این راستا پیشنهاد دادیم تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهیم تا بتوانند استفاده کنند .

شیردل درمورد دغدغه پتروشیمی جم نیز گفت: سیاست گذاری های بالادست دغدغه ما است. در کشور به منابع عظیم نفت و گاز دسترسی داریم اما قیمت خوراکمان با قیمت های جهانی فاصله دارد و داینامیک بودن بازار دغئدغه ماست، باید بتوانیم با شرایط روز بازار شرایط را تسهیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح اکستنشن پلنت های درحال بهره برداری پتروشیمی جم، اظهار کرد: ظرفیت تولید یکی از کوره های الفین را افزایش دادیم و توسعه ظرفیت سایر کوره ها نیز درحال انجام است.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم همچنین از بررسی و مطالعه ظرفیت تولید در صنایع پایین دست خبر داد.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۴