رایزن سفارت جمهوری ازبکستان در حاشیه ایران پلاست عنوان کرد:

اوج‌گیری همکاری‌های ایران و ازبکستان در حوزه صنعت پتروشیمی

اوج‌گیری همکاری‌های ایران و ازبکستان در حوزه صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۱۳

رایزن سفارت جمهوری ازبکستان در ایران از برنامه‌ریزی برای مذاکرات دو جانبه بین نمایندگان ازبکستان با صنایع مختلف ایران به ویژه صنعت پتروشیمی خبر داد.

دلمراد عبدالرحیم‌اوف، در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست شانزدهم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نیپنا از برنامه‌ریزی برای گسترش همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور خبر داد و گفت: در آخرین سفر رئیس‌جمهوری ایران به ازبکستان 18 سند همکاری دو جانبه بین دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، پزشکی، انرژی، بهداشتی، گمرکی، حمل و نقل و ترانزیت و اقتصادی امضا شد که اساس خوبی برای همکاری فراهم کرد.

وی ادامه داد: البته در گذشته روابط تجاری بین دو کشور وجود داشته است ولی این توافقات نقطه عطفی برای اوج‌گیری روابط بین دو کشور شده است. بر همین اساس ما برای حضور نمایندگانی از صنایع مختلف در ایران برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رایزن سفارت جمهوری ازبکستان در ایران در مورد هیئت حاضر در نمایشگاه ایران پلاست توضیح داد و گفت: نمایشگاه ایران پلاست و حضور معاون وزیر انرژی ازبکستان یکی از این برنامه‌های آشنایی با دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی است. در این نمایشگاه بازدید و مذاکرات دو جانبه برای مشخص کردن چشم‌انداز همکاری بین دو کشور در عرصه انرژی طراحی شده است و ما زمینه لازم برای مذاکره بین طرفین ایرانی و ازبکستانی را فراهم می‌کنیم.

شانزدهمین دوره از نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

تعداد بازدید : ۸۲۳