آمادگی سوریه برای ارائه راهکارهای کاهش چالش‌های خرید محصولات پتروشیمی ایرانی

آمادگی سوریه برای ارائه راهکارهای کاهش چالش‌های خرید محصولات پتروشیمی ایرانی
(شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۴۳

سوریه برای رفع نیازهای تجهیزات و مواد اولیه پلاستیکی مورد نیاز با شرکت‌های ایرانی صنایع پتروشیمی مذاکرات گسترده‌ای انجام داده و قراردادهایی نیز منعقد کرده است و در نظر دارد با همفکری ایران مشکلات نقل و انتقال مالی و لجستیک را نیز حل کند.

فواض حلبی، مدیر و موسس فواض پلاست در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا انگیزه خود از حضور در این نمایشگاه را خرید مواد اولیه، ماشین‌آلات و مواد پلیمری عنوان کرد و گفت: با شرکت‌های ایرانی مذاکره کردیم و با برخی از آنها به توافق هم رسیدیم. ما همواره تلاش کردیم تا برای گسترش تعاملات بین دو کشور اقدام کنیم. بین کشورهای منطقه بیشتر تمرکز ما برای تهیه مواد پلیمری و پلاستیک و ماشین آلات از ایران است.

وی در مورد قراردادها و مذاکرات صورت گرفته نیز توضیح داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این کشور در جنگ خراب شده است، برای بازسازی این زیرساخت‌ها به حجم بسیار بالایی از محصولات پلاستیکی و شیمیایی نیاز داریم. امروز با کمک ایران و سایر کشورهای منطقه و همچنین نمایشگاه‌های برگزار شده در منطقه توانستیم بخش زیادی از نیازمندی‌های خود را برای بازسازی تامین کنیم.

مدیر و موسس «فواض پلاست» در ادامه افزود: با حدود 30 شرکت ایرانی در نمایشگاه تعامل داشتیم و با بعضی از این شرکت‌ها قرارداد نیز امضا کردیم. هم‌اکنون مشکلات نقل و انتقال مالی و لجستیک وجود دارد که در نظر داریم با همفکری در اتاق بازرگانی آن را حل کنیم. پیشنهاد می‌کنم یک بانک سوری و ایرانی برای نقل و انتقالات مالی و تامین محصولات مورد نیاز از بازار ایران تأسیس کنیم.

حلبی ضمن دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سومین دوره نمایشگاه سوریه پلاست در مورد ایران پلاست شانزدهم گفت: پس از بازدید از نمایشگاه از وجود حجم بالای شرکت‌های ایرانی توانمند در حوزه صنعت پلاستیک شگفت زده شدیم. شرکت‌های سوری از محصولات ایرانی بسیار راضی هستند و ما به بازار کشور دوست و برادر ایران نیاز داریم.

تعداد بازدید : ۷۵۶