توسعه هاب‌های جدید پتروشیمی بر اساس الزام‌های زیست محیطی

توسعه هاب‌های جدید پتروشیمی بر اساس الزام‌های زیست محیطی
(جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۹

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی در هاب‌های جدید پتروشیمی از جمله مناطق مکران و منطقه انرژی بر پارسیان بر اساس دستورعمل‌های زیست محیطی انجام خواهد شد.

داود عمادی در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسیر توسعه را طی می‌کند و در این راستا طرح‌های توسعه‌ای باید تمامی قوانین و دستورعمل‌های زیست محیطی را رعایت و اجرا کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز نظارت‌های لازم را معمول خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی در حوزه محیط‌زیست از صنایع پیشرو به شمار می‌روند، گفت: افزون بر استانداردهای سازمان محیط‌زیست، در شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز استانداردهای سختگیرانه‌‌تری داریم و در صورت رعایت و عدم رعایت این موارد امتیاز و تشویق‌ها بر اساس قوانین موجود اعمال می‌شود.

مدیر اچ‌اس‌ایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به توسعه فضای سبز در مجاورت صنایع پتروشیمی به عنوان یک برنامه بالادستی اشاره کرد و گفت: این راهبرد ملی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مورد تاکید قرار دارد و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت و با هدف ایجاد بهبود شرایط زیست محیطی مناطق و هاب‌های پتروشیمی از سوی طرح‌ها و مجتمع‌های فعال در این صنعت پیشرو انجام خواهد شد.

شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

تعداد بازدید : ۶۸۵