علاقمندی پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی

علاقمندی پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی
(جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۴۷

پاکستان علاوه بر واردات مواد اولیه پتروشیمی از ایران نسبت به جذب سرمایه‌گذاران ایرانی برای احداث واحدهای پتروشیمی در این کشور ابراز علاقمندی کرد.

عامر حسین، رایزن بازرگانی و سرمایه‌گذاری پاکستان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا بر افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی برای افزایش تعاملات تجاری دو کشور وجود دارد و ما در همه حوزه‌های مختلف تجاری می‌توانیم با ایران تجارت کنیم اما بیشترین علاقمندی ما به همکاری در زمینه صنعت پتروشیمی است. بر همین اساس هیئتی از صاحبان شرکت‌های پاکستانی را برای افزایش همکاری‌ها با خود همراه کردیم.

وی ادامه داد: پاکستان به عنوان یکی از بزرگترین بازار مصرف‌کنندگان صنعت پتروشیمی می‌تواند فرصت خوبی برای افزایش تجارت با ایران باشد. ما بسیاری از محصولات پتروشیمی و پلیمری را نیاز داریم که این می‌تواند مزیت رقابتی صادرات محصولات پتروشیمی به پاکستان نسبت به کشورهای دیگر را فراهم کند.

رایزن بازرگانی و سرمایه‌گذاری پاکستان در مورد سرمایه‌گذاری در پاکستان نیز توضیح داد و گفت: ما می‌توانیم فرصت سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های بزرگ پتروشیمی ایرانی در پاکستان را فراهم کنیم. با وجود اینکه پاکستان ظرفیت بالایی برای واردات مواد اولیه و محصولات میانی صنعت پتروشیمی دارد اما برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر نیز علامند به ورود سرمایه‌گذاران ایرانی و احداث واحدهای پتروشیمی در پاکستان هستیم.

وی در ادامه افزود: این دوره نمایشگاه نخستین تجربه حضور من در ایران پلاست است و پیش از حضور اطلاعات لازم برای راهنمایی بهتر هموطنان خود را کسب کردم. امیدوارم در روزهای نمایشگاه بتوانم منابع مورد نیاز و اطلاعات بیشتری نیز دریافت کنم. از پاکستان در حال حاضر هیئتی متشکل از 15 نفر از تجار و صاحبان مشاغل و مدیران کارخانه‌های تولید محصولات پلاستیکی و پلیمری حضور دارند که تلاش داریم تا طرف‌های مرتبط ایرانی را برای آنها پیدا کنیم تا مذاکرات و همکاری‌ها اتفاق بیفتد.

تعداد بازدید : ۷۱۱