هدف گذاری پتروشیمی تبریز برای حضور فعال در بازارهای اروپا، آسیا و افریقا

هدف گذاری پتروشیمی تبریز برای حضور فعال در بازارهای اروپا، آسیا و افریقا
(جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۱۰

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: در بازار اروپا حضور داریم و به تازگی وارد بازارنیز روسیه شده ایم، و درصدد هستیم تا وارد بازار کشورهای افریقائی شویم.

سیاوش درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست با تاکید براینکه بر اساس سیاست تعریف شده، 50 درصد از محصولات تولیدی را صادر می‌کنیم، گفت: در بازار اروپا حضور داشتیم، به تازگی نیز وارد بازار روسیه شدیم. همچنین جایگاه خوبی در بازار کشورهای حوزه CIS داریم، به کشور چین نیز صادرات داریم و درصددیم وارد بازار افریقا شویم و پنج تا 10 درصد از محصولات خود را به آن صادر کنیم.

سیاوش درفشی درمورد تاثیر تحریم در تجارت، گفت: تحریم یکی از چالش های اساسی سیتم مدیریتی و تولیدی است که باید آن را مدیریت کرد؛ تحریم در خرید تکنولوژی، صادرات و واردات تاثیر دارد و تلاش می کنیم به خوبی شرایط تحریمی را مدیریت کنیم و در کاهش اثرات تحریمی موفق بودیم.

وی با اشاره به بازدید اخیر سران کشور و هیات اقتصادی تاتارستان از پتروشیمی تبریز و مذاکره در زمینه صادرات و انتقال دانش فنی، اظهار کرد: نزدیک اروپا و به خط راه آهن وصل هستیم که این امر از مزیت های ما است و هم اکنون محصولات خود را به 35 کشور جهان صادر می کنیم.

مسیر پتروشیمی تبریز به سمت دانش

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه پروپیلن تولیدی پتروشیمی تبریز تا یک ماه آینده وارد بازار می شود، گفت: ظرفیت های خوبی از جمله پروژه پلی پروپیلن سنگین را در توسعه درنظرگرفتیم که بر اساس آن پلی پروپیلن سنگین با دانش ایرانی تولید می شود؛ این پروژه هم اکنون 40 درصد پیشرفت کرده است و در نظر داریم به جای 36 یا 40 ماه، در 32 ماه به نتیجه برسیم که بدین ترتیب رکورد خوبی در زمان اجرا ثبت می شود.

درفشی همچنین با اشاره به اینکه قرارداد مربوط به پروژه استایرن منعقد شده و تا پایان سال به مرحله اجرا می رسیم، تصریح کرد: با تامین خوراک کافی از طریق خط اتیلن غرب توانستیم ظرفیت تولید واحد پلی اتیلن را تا 130 درصد افزایش دهیم و هم اکنون واحدهای تولید استایرن و ABS با ظرفیت بالا فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی تبریز، گفت: در سال جاری محصول جدیدی را در حوزه پلی اتیلن معرفی می کنیم و با ثبت اختراع محصول خود، پتروشیمی تبریز را به سمت مسیر دانش بنیانی هدایت می کنیم. تا امروز 23 محصول جدید را از طریق R&D در مرکز پژوهش ثبت کرده ایم که محصولات خاص پتروشیمی تبریز هستند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز ادامه داد: در سال گذشته در حوزه EPS به فرمول خاص پتروشیمی تبریز رسیدیم، از این طریق کیفیت را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دادیم و جلوی خروج ارز را بگیریم.

تبریز، نگین صنایع پتروشیمی در افق 1404

درفشی با تاکید بر اینکه شعار پتروشیمی تبریز " نگین صنایع پتروشیمی در افق 1404" با رویکرد توسعه پایدار است، گفت: درصددیم ظرفیت تولید را تا آن زمان سه برابر کنیم و به رقم 1 میلیون و 450 هزار تن برسیم. در این راستا بر اجرای تمام مولفه های توسعه پایدار در حوزه های زیست محیطی، HSE و مسوولیت اجتماعی پا به پای توسعه شرکت و عرضه محصولات جدید به ویژه محصولات دانش بنیان، تاکید داریم.

درفشی با اشاره به همکاری خوب پتروشیمی تبریز با مرکز پژوهش های پتروشیمی گفت: قراردادها و تفاهم نامه های متعددی در حوزه کاتالیست و سایر محصولات منعقد و امضا کردیم و می خواهیم با پیگیری موارد گفته شده در افق 1404 نگین صنایع پتروشیمی باشیم.

پتروشیمی تبریز سبز است

وی درمورد مدیریت کم آبی، اظهار کرد: پتروشیمی تبریز مشکل کمبود آب را با اجرای پروژه توسعه تصفیه صنعتی حل می کند بدین صورت که فاز اول پروژه تا پایان سال جاری با ظرفیت 200 مترمکعب تصفیه پساب شهر تبریز به بهره برداری می رسد و مابقی نیاز مجتمع تا 400 مترمکعب آب، با بهره برداری از فاز دو تا پایان نیمه نخست سال آینده تامین می شود و پتروشیمی تبریز دیگر از زرینه رود، آب خام دریافت نمی کند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با تاکید براینکه پتروشیمی تبریز سبزترین پتروشیمی کشور است، گفت: این مجتمع به عنوان اولین پتروشیمی تقریبا غیرآلاینده کشور اعلام شد و پروژه های زیست محیطی خوبی اجرا کرده ایم. پتروشیمی تبریز دارای سیستم بازچرخانی 100 درصدی آب هستیم و رییس سازمان محیط زیست پس از بازدید، بر معرفی اقدامات این مجتمع به سایر شرکت ها تاکید کرد.

نمایشگاه ایران پلاست، فرصتی برای کشف بازار و نیاز

درفشی تاکید کرد: نمایشگاه ایران پلاست فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت ها و آشنایی با سایر شرکت ها است ومی توان از این فرصت برای یافتن بازارهای جدید؛ امیدواریم به اهداف خود در این نمایشگاه برسیم.

تعداد بازدید : ۷۳۷