درخواست صنایع سوریه برای خرید محصولات پلیمری ایران

درخواست صنایع سوریه برای خرید محصولات پلیمری ایران
(جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱) ۰۸:۴۵

رئیس کمیته پلاستیک و اتاق صنعتی سوریه گفت: صنایع پتروشیمی ایران می تواند نیازهای سوریه به تجهیزات و محصولات مختلف پلیمری را تامین کند .

به گزارش خبرنگار نیپنا ، فواض حلبی، رئیس کمیته پلاستیک و اتاق صنعتی سوریه با بیان این که گسترده تر کردن تعاملات با ایران و سایر کشورهای منطقه در فهرست اهداف این کشور قرار دارد، از تعاملات شکل گرفته در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست خبر داد و گفت: طی دور روز اخیر موفق به تعامل با شرکت های مختلف در زمینه مواد اولیه و پلیمری و سایر ماشین آلات شدیم و توانستیم با برخی از آن ها به توافقات مطلوبی برسیم.

وی با اشاره به این که ایران یکی از قدرتمندترین کشورها در حوزه صنایع پلیمری و پلاستیک و ماشین آلات مربوطه است، از نیازهای کشورش به این صنایع و محصولات سخن گفت و توضیح داد: سوریه به دلیل شرایط حاکم یعنی زیرساخت های تخریب شده در پی جنگ و ناآرامی، نیاز مبرم به مواد پلاستیکی و پلیمری دارد تا بتواند در زمینه بازسازی را فراهم کند و برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در ایران فرصتی مغتنم را برای فراهم کردن بخش عمده ای از این مواد پلاستیکی و پلیمری را ایجاد کرده است.

حلبی با تاکید براین که ایران نیازهای سوریه را در مواد اولیه و صنایع مختلف مرتفع می کند، عنوان کرد: نمایشگاه ایران پلاست فرصتی برای حضور گسترده فعالان صنعت پتروشیمی از کشورهای مختلف است، به ویژه که نیاز بسیاری از آن ها را به مواد اولیه برطرف می سازد.

وی در پایان با دعوت مسئولین برای حضور در سومین دور از نمایشگاه سوریه پلاست افزود: تا کنون با بیش از 20 شرکت حاضر در این دوره از نمایشگاه مذاکره کردیم که با برخی به مرحله امضای قرارداد رسیده ایم و با برخی دیگر در روز های آتی نمایشگاه مذاکره و قراردا به امضا خواهیم رساند.



تعداد بازدید : ۶۳۲