مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد:

ایجاد کارگروه آسیب شناسی صنایع پایین دستی پتروشیمی / بانک تجارت تسهیلات می دهد

ایجاد کارگروه آسیب شناسی صنایع پایین دستی پتروشیمی / بانک تجارت تسهیلات می دهد
(پنج شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱) ۲۲:۰۸

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت صمت با اولویت استان های کمتر توسعه یافته، به دنبال آسیب شناسی و رفع مشکلات صنایع پایین دستی پتروشیمی هستیم.

عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره انعقاد 2 تفاهم نامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان یکی از معاونت های وزارت صمت و نیز تفاهم نامه 3 جانبه با بانک تجارت و انجمن پلیمرایران اظهارکرد: این تفاهم نامه ها فضایی جدیدی را درمسیر توسعه صنایع پایین دستی ایجاد می کند.

وی افزود: با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به دنبال تولید محصولات نهایی در مسیر توسعه زنجیره ارزش هستیم و در این راستا بانک تجارت نیز تسهیلات لازم را به صنایع پایین دستی پتروشیمی اختصاص می دهد.

غلامی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی متولی و سیاست گذار صنعت پتروشیمی است، گفت: تفاهم نامه هایی که امروز شاهد امضای آن بودیم در راستای اهمیت سیاست گذاری از ابتدا تا انتهای زنجیره به امضا رسید.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با اشاره به صادرات محصولات نیمه خام پس از تامین نیاز داخل، افزود: این محصولات می تواند در بخش صنایع پایین دستی به محصول نهایی تبدیل شود که در صورت تشکیل شهرک های تخصصی پتروشیمی با همکاری وزارت صمت می توان ارزش افزوده مطلوبی را در این مسیر محقق کرد.

وی با بیان اینکه، آسیب شناسی و رفع برخی چالش ها می تواند از خام فروشی جلوگیری کند، تصریح کرد: زنجیره ارزش بر اساس فرصت ها و خوراک های موجود و دردسترس می تواند منجر به تولید محصولات نهایی شود و براساس آن طرح های جدید صنعت پتروشیمی نیز تعریف می شود.

غلامی ادامه داد: با اولویت استان های کمتر توسعه یافته با تشکیل کارگروهی مشترک با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به دنبال آسیب شناسی و رفع مشکلات هستیم و در این این مسیر بانک تجارت نیز از نظر مالی حمایت های لازم را معمول خواهد کرد.

وی افزود: تفاهم نامه 3 جانبه با بانک تجارت و انجمن پلیمرایران نیز می تواند جریان نقدینگی در گردش صنایع پایین دستی را تسهیل کند و با معرفی این صنایع به بانک تجارت فرایند بررسی تقاضای های ارائه شده شتاب خواهد گرفت.

شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

تعداد بازدید : ۸۱۰