علاقه مندی عراق برای خرید محصولات پلیمری ایران

علاقه مندی عراق برای  خرید محصولات پلیمری ایران
(جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱) ۰۸:۱۲

عضو اتاق بازرگانی عراق و ایران، نمایشگاه صنعت پلاستیک و پلیمر ایران را نمایشگاهی تخصصی دانست که به لحاظ کیفیت و تنوع محصولات ارائه شده در سطح بالایی قرار دارد.

رشید السعدی، عضو هیئت اداری اتاق بازرگانی عراق و ایران در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا، حضور در این نمایشگاه را ضروری عنوان کرد و گفت: دیدار ما در راستای بازدیدها و مذاکرات گذشته از ایران بوده است. از آنجایی‌که مسئول روابط اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایران و عراق هستم وظیفه داریم که در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و تاکنون در چندین نمایشگاه گذشته ایران پلاست شرکت کردیم و با صاحبان کارخانجات و صنایع مختلف در شهرهای ارومیه، اردبیل، قم، اهواز، شیراز، اصفهان، همدان، ایلام و کرمانشاه ارتباط برقرار کرده‌ایم.

وی در مورد نمایشگاه‌های تخصصی ایران یادآور شد: ما همواره تلاش کردیم تا در نمایشگاه‌های تخصصی ایران در زمینه کشاورزی، صنایع، بازرگانی، مواد ساختمانی و پزشکی شرکت کنیم و نمایشگاه صنعت پلاستیک و پلیمر نیز یکی از این نمایشگاه‌های تخصصی است و به لحاظ کیفیت و تنوع محصولات ارائه شده در سطح بالایی قرار دارد. ما به همراه هیئت تجاری از آن بازدید کرده و با تولیدکنندگان محصولات مختلف مذاکره داشتیم.

السعدی در مورد هیئت همراه توضیح داد و گفت: ما همواره تلاش کردیم تا هیئت تجاری همراه برای بازدید از نمایشگاه مرتبط با حوزه باشند. بر همین اساس در این نمایشگاه 15 فعال و متخصص در زمینه پلاستیک و پتروشیمی از جنوب تا شمال عراق در این هیئت حضور دارند که حوزه فعالیت آنها در زمینه پلیمر و پلاستیک مرتبط با کشاورزی و صنعتی است.

عضو اتاق بازرگانی عراق و ایران میزان تبادلات تجاری با ایران را 10 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: ما نمایندگان تجاری هستیم و اگر بخواهیم درخواست محصول بدهیم بطور قطع در حجم زیاد و کلان خواهد بود. ایران متقاضی ارتقای میزان تبادلات تجاری بین دو کشو تا 20 میلیارد دلار است که تاکنون 10 میلیارد دلار آن محقق شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی دو کشور هزینه نقل و انتقالات نیز کمتر خواهد بود. امیدواریم که با فراهم آمدن استانداردهای تجاری بهتر شرایط تبادلات توسعه یابد.


تعداد بازدید : ۵۶۸