مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

قادر به انجام هر فعالیتی در صنعت پتروشیمی هستیم

قادر به انجام هر فعالیتی در صنعت پتروشیمی هستیم
(پنج شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱) ۱۵:۴۶

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به دستاوردهای صنعت پتروشیمی در زمینه کاتالیست گفت: شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران ایرانی ثابت کردند که هیچ کاری در صنعت پتروشیمی نیست که ایرانیان نتوانند از عهده آن بربیایند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجید چگنی، امروز (پنجشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین رونمایی از سند به روز شده کاتالیست صنعت نفت و امضای ۶ قرارداد، تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های داخلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس،اظهار کرد: امروز با امضا این اسناد در صنعت پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران ایرانی ثابت کردند که هیچ کاری در صنعت پتروشیمی نیست که ایرانیان نتوانند از عهده آن بر بیایند.

وی با اشاره به خودکفایی ۹۸ درصدی صنعت پتروشیمی کشور در زمینه کاتالیست از لحاظ وزنی اظهار کرد: امروز، ما در این صنعت شاهد افتخارات جدیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در گذشته حتی تصور اینکه بتوانیم در داخل ایران کاتالیست تولید کنیم نداشتیم، اما امروز به لطف خدا و تلاش محققان کشورمان، شاهد رسیدن به مرزهای خودکفایی در تولید کاتالیست صنعت نفت تا سه سال آینده خواهیم بود.

شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

تعداد بازدید : ۶۸۶