آتش‌سوزی برج (تاور ۱۲۰۱) پتروشیمی تخت جمشید مهار شد

آتش‌سوزی برج (تاور ۱۲۰۱) پتروشیمی تخت جمشید مهار شد
(پنج شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱) ۲۲:۲۸

حادثه آتش‌سوزی برج (تاور ۱۲۰۱) پتروشیمی تخت جمشید با تلاش مداوم نیروهای امداد و نجات مهار و اطفا شد.

به گزارش نیپنا به نقل از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، حدود ساعت ۱۸:۳۵ امروز( پنجشنبه، ۱۷ شهریورماه) تاور ۱۲۰۱ پتروشیمی تخت جمشید دچار حریق شد.

در پی این حادثه یگان امداد و نجات و تیم ایمنی و آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به محل حادثه اعزام و کمتر از یک ساعت و با تلاش مداوم نیروهای امداد و نجات حریق کنترل و اطفا شد.

بر اساس این گزارش ، با توجه به بررسی‌های اولیه، آتش‌سوزی به دلیل وجود پلیمرهای باقیمانده در تاور (برج ۱۲۰۱) که در حال انجام تعمیرات بوده، به وقوع پیوسته است.

با توجه به حضور به موقع تیم‌های آتش‌نشانی و امداد و نجات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، خوشبختانه این حادثه بدون خسارت مالی و تلفات انسانی مهار شد و تولید مطابق با برنامه در همه واحدهای فرآیندی و عملیاتی در جریان است.

همچنین روابط عمومی شرکت پتروشیمی تخت جمشید نیز درباره این حادثه اعلام کرد : بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۴۰۱/۶/۱۷ در زمان اورهال واحد پلی بوتادین رابر و عملیات تمیز کاری برج 1201 این شرکت، پلیمرهای باقیمانده روی سطح برج دچار آتش سوزی ناشی از خوداشتعالی گردید که بلافاصله با حضور به موقع و مناسب پرسنل آتش نشانی، بهره برداری و مدیران ارشد مجتمع با استفاده از تمهیدات پیش بینی شده از قبل، عملیات اطفا حریق در کمتر از ده دقیقه بدون هیچگونه خسارت مالی و جانی با موفقیت به پایان رسید.

ادامه عملیات اورهال و تولید مجتمع مطابق برنامه در جریان می باشد.

همچنین  تیم آتش نشانی سازمان منطقه ویژه مطابق دستورالعمل این سازمان برای پشتیبانی از این عملیات به موقع در محل حضور یافتند.

تعداد بازدید : ۷۶۶