صادرات محصولات پتروشیمی کره‌جنوبی کاهش یافت

صادرات محصولات پتروشیمی کره‌جنوبی کاهش یافت
(دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱) ۱۳:۰۹

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی کره‌جنوبی در ماه اوت امسال در پی افزایش کسری تجاری کلی نسبت به دوره مشابه پارسال بیش از 11 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، آمارهای وزارت تجارت، صنعت و انرژی رسمی نشان می‌دهد که ارزش صادرات پتروشیمی کره جنوبی در ماه اوت 2022 با 11.7 درصد افت نسبت به دوره مشابه به 4 میلیارد دلار و 400 میلیون دلار رسید، این کشور آسیایی با وجود جهش واردات محصولات به‌دلیل قیمت‌های بالای انرژی جهانی با کسری تجاری روبه‌رو بوده است.

آمارها حکایت از این دارد که مجموع ارزش صادرات کره‌جنوبی در اوت امسال با 6.6 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به 56 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، در حالی که ارزش واردات این کشور آسیایی با 28.2 درصد افزایش رقم 66 میلیارد و 200 میلیون میلیارد دلار را ثبت کرد.

پیش گرفتن رقم واردات از صادرات باعث شد این کشور آسیای شرقی برای پنجمین ماه پیاپی با کسری تجاری حدود 9 میلیارد و 500 میلیون دلاری روبه‌رو شود و این رقم نسبت به کسری 4 میلیارد و 800 میلیون دلاری در ماه ژوئیه به‌شدت افزایش نشان می‌دهد.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی اعلام کرد که واردات انرژی این کشور آسیایی در اوت امسال با 91.8 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به 18 میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده است.

صادرات نیمه‌هادی‌های کره‌جنوبی که حدود 20 درصد از کل محموله‌های صادراتی این کشور به بازارهای خارجی را شامل می‌شود، در ماه اوت امسال با کاهش 7.8 درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال دلار در بحبوحه تقاضای ضعیف و کاهش قیمت‌ها به 10 میلیارد و 800 میلیون رسید.

صادرات فرآورده‌های نفتی کره‌جنوبی در ماه اوت نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از دو برابر شد و به 6 میلیارد و 750 میلیون دلار رسید در حالی که حمل و نقل خودرو 35.9 درصد افزایش یافت.

صادرات کره جنوبی به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور در ماه اوت، نسبت به پارسال 5.4 درصد کاهش یافت، در حالی که صادرات به آمریکا 13.7 درصد افزایش یافت.

تعداد بازدید : ۱,۵۰۸