سرآمدی پتروشیمی مرجان در انجام پروژه‌های دانش‌بنیان

دستیابی پتروشیمی مرجان به دانش فنی طراحی و اجرای پروژه برنر کوره‌های پرایمری تولید متانول

دستیابی پتروشیمی مرجان به دانش فنی طراحی و اجرای پروژه برنر کوره‌های پرایمری تولید متانول
(شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱) ۲۰:۰۲

پتروشیمی مرجان به دانش فنی طراحی و اجرای پروژه برنر کوره‌های پرایمری تولید متانول دست یافت، کاهش انتشار گازهای آلاینده و فلرینگ، کاهش قابل توجه مصرف سوخت و کاهش هزینه تولید، مهم‌ترین نتایج به‌دست آمده از اجرای این پروژه است.

به‌گزارش نیپنا به نقل از روابط‌عمومی شستان؛ شرکت پتروشیمی مرجان از ابتدای راه‌اندازی، توجه ویژه‌ای به بهبود فرآیندها با هدف افزایش بازدهی تولید داشته که برای تحقق این مهم، اقدام به تعریف و اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان، جذب و آموزش نیروهای نخبه و متخصص و همچنین همکاری مستمر با مراکز علمی-پژوهشی معتبر کشور از جمله دانشگاه تهران نموده و توانسته است گام‌های موثری در این راه بردارد.

جدیدترین موفقیت کسب شده توسط این شرکت، دستیابی به دانش فنی طراحی و اجرای پروژه برنر کوره‌های پرایمری تولید متانول است. کاهش انتشار گازهای آلاینده و فلرینگ، کاهش قابل توجه مصرف سوخت و کاهش هزینه تولید، مهم‌ترین نتایج به‌دست آمده از اجرای این پروژه است.

مهران بنازاده؛ سرپرست شرکت پتروشیمی مرجان، این خبر را اعلام و ضمن قدردانی از تلاش موثر و ثمربخش تیم مهندسی این مجتمع صنعتی درخصوص موفقیت کسب شده گفت: انجام موفقیت‌آمیز ایده بازطراحی مشعل‌های کوره ریفرمر، کاهش 103 میلیون مترمکعبی مصرف سوخت را به‌همراه داشته است. اهمیت این اقدام شرکت پتروشیمی مرجان در دو بخش مهم نمایان است: ابتدا اقدامی مثبت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش گازهای آلاینده و فلرینگ در منطقه با جلوگیری از انتشار سالانه 202 هزارتن گاز دی‌اکسیدکربن و در ادامه کاهش بهای تمام شده تولید به میزان سالانه دوهزار میلیارد ریال.

وی افزود: انجام پایش و بررسی‌های مستمر شرایط فنی تولید توسط واحدهای خدمات فنی، مهندسی فرآیند، بازرسی‌فنی، بهره‌برداری ،تعمیرات و نیز مهندسی‌ساخت و خودکفایی، نقشی مهم در تعریف پروژه‌های بهبود تولید داشته و همکاری و همراهی ایشان در این پروژه باعث رفع گلوگاه‌های تولید، دستیابی به دانش‌فنی طراحی سیستم جدیدی از برنر پرایمری تولید متانول، کاهش ریسک تولید، افزایش بازده حرارتی، بهبود مصرف سوخت و کاهش مشکلات تعمیراتی شد.

شایان ذکر است دانش فنی طراحی برنر کوره‌های پرایمری تولید متانول پیش از این در اختیار کشورهای آمریکا، چین، ایتالیا، برزیل، دانمارک و نروژ بوده است که درحال حاضر به همت و دانش مهندسین شرکت پتروشیمی مرجان، امکان طراحی و اجرای آن در داخل کشور، محقق شده است.

شرکت پتروشیمی مرجان، از جمله تولیدکنندگان متانول کشور است که 67 درصد آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان است.

تعداد بازدید : ۱,۱۱۷