هدف گذاری شرکت ریلاینس هند برای توسعه صنعت پتروشیمی

هدف گذاری شرکت ریلاینس هند برای توسعه صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۵۹

رئیس هیئت مدیره شرکت ریلاینس هند گفت: ما متعهد هستیم که یکپارچه‌سازی کسب و کار تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی را به حداکثر برسانیم و خوراک سودمند را به مواد شیمیایی با ارزش افزوده بالا و محصولات سبز تبدیل کنیم.

به گزارش نیپنا ، موکش دی آمبانی، رئیس هیئت مدیره شرکت ریلاینس هند در نشست سالانه سهامداران گفت: ریلاینس، اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشی جهان، برای توسعه کسب و کار تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی طی پنج سال 750 میلیارد روپیه (9.38 میلیارد دلار) سرمایه گذاری می‌کند.

وی افزود: ما متعهد هستیم که یکپارچه‌سازی کسب و کار تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی را به حداکثر برسانیم و خوراک سودمند را به مواد شیمیایی با ارزش افزوده بالا و محصولات سبز تبدیل کنیم.

دو پالایشگاه ریلاینس واقع در جامناگر واقع در غرب هند ظرفیت پالایش روزانه حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه را دارند.

پالایشگاه ها در هند و جاهای دیگر به‌منظور پاسخ‌گویی به تقاضای روزافزون و جلوگیری از حاشیه سود پایین تولید سوخت‌های معمولی به‌دنبال افزایش تولید محصولات پتروشیمی هستند زیرا مصرف بنزین در پی فشار جهانی برای انرژی پاک کاهش می یابد.

ریلاینس به‌عنوان بخشی از راهبرد خود برای توسعه کسب و کار تولید مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی، زنجیره‌های پلی‌استر و وینیل خود را تا سال 2026 با ساخت تأسیسات جدید و توسعه واحدهای موجود و راه‌اندازی کارخانه فیبر کربن تقویت خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۰