فردا و با دستور رئیس جمهوری :

عملیات اجرایی 2 طرح PDH در عسلویه آغاز می شود

عملیات اجرایی 2 طرح PDH در عسلویه آغاز می شود
(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۸:۰۷

عملیات اجرایی ساخت دو طرح توسعه ای PDH شرکت پتروشیمی پارس و شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر، فردا با دستور رئیس جمهوری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، همزمان با ششمین روز هفته دولت با دستور رئیس جمهوری و با حضور وزیر نفت و همچنین معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مقام های محلی استان بوشهر عملیات اجرایی ساخت دو طرح توسعه ای PDH  با هدف تکمیل زنجیره ارزش و نیز اشتغال زایی از سوی مجتمع پتروشیمی پارس و شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر آغاز خواهد شد.

این گزارش می افزاید: عملیات آغاز ‌احداث طرح های PDH-PP شرکت پتروشیمی پارس با هدف تولید 600 هزارتن‌رتولید پروپیلن از پروپان و 500 هزارتنی پلی پروپیلن ‌و تامین 100 هزارتن خوراک پروپیلن صنایع پایین دستی که سمبل خودباورى،‌ عزم صنعت پتروشیمی برای توسعه طرح های پیشران پتروشیمی، افزایش تاب آوری کشور در عرصه های داخلی و بین المللی و کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی است، انجام می شود.

طرح احداث کارخانه PDH و صنایع پایین دستی پروپیلن شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر

به گزارش نیپنا؛ به منظور افزایش زنجیره ارزش 600 هزار تن پروپان موجود ، طرح 5 ساله احداث PDH-PP با حضور سرمایه گذار خارجی برنامه ریزی شده است.
سرمایه گذاری مورد نیاز برای این طرح 1200 میلیون دلار پیش بینی شده است.

این طرح کمک به سزایی به ارزآوری و قطع وابستگی کشور به واردات محصولات پایین دستی پروپیلن خواهد کرد و میزان اشتغال زایی در این طرح در زمان ساخت 5000 نفر و در زمان بهر برداری 500 نفر برآورد شده است.

ظرفیت تولید این طرح عبارت است از:

 450 هزار تن پروپیلن
 300 هزار تن پلی پروپیلن
 140 هزار تن اکریلیک اسید
180 هزار تن پلمیر سوپرجاذب


 

 


تعداد بازدید : ۱,۷۰۳