همکاری بخش خصوصی ایران و ترکیه در صنایع پلاستیک

همکاری بخش خصوصی ایران و ترکیه در صنایع پلاستیک
(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۲:۳۲

بیش از صد قلم محصول جدید حاصل همکاری مشترک دو شرکت ایرانی و ترکیه ای برای نخستین بار در نمایشگاه ایران پلاست ارائه خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست ، احد کاظمی مدیرعامل شرکت رزگلد ، اظهار داشت: مشتریان خارجی عادت کرده اند حتما در نمایشگاه ایران پلاست حضور داشته باشند. نمایشگاه لوازم خانگی هم مرتبط با فعالیت ماست اما بازدیدکگنندگان خارجی برای دیدن محصولات پلاستیکی به نمایشگاه ایران پلاست می آیند.

وی افزود: دوره بعد از برجام در ایران پلاست بازدیدکنندگانی از ایتالیا، پرتغال، بلغارستان، آلمان و ... آمدند که واقعا برای ما جالب بود چون عمدتا اکثر بازدیدکنندگان خارجی ایران پلاست از کشورهای منطقه هستند. ما برای دیدار با مشتریان خارجی باید در ایران پلاست حضور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت رزگلد در خصوص برنامه این شرکت در ایران پلاست شانزدهم گفت: من همیشه کالاهای برتر منطقه را در محصولات پلاستیکی پیگیری می کنم. ما موفق شدیم با یک شرکت ترکیه ای به نام vip ahmad همکاری خود را آغاز کنیم. این شرکت در سال های اخیر کارهای فوق العاده با کیفیتی ارائه کرده است. آنها را متقاعد کردیم در ایران سرمایه گذاری کنند. هدف از این همکاری نیز این بوده که محصولات را با قیمت تمام شده پایین تر به کل دنیا صادر کنیم.

وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان می توانند برای نخستین بار در نمایشگاه ایران پلاست بیش از صد قلم محصول جدید حاصل همکاری مشترک برند رزگلد و برند وی آی پی احمد از کشور ترکیه را ببینند.

کاظمی در خصوص وضعیت بازار محصولات پلاستیکی اظهار داشت: زمانی بازار منطقه کاملا در دست ایران بود. خود ترک ها مشتری پر و پا قرص کالاهای درجه دو ایرانی بودند. این موضوع برای 15 تا 20 سال قبل است. در حال حاضر متاسفانه ترک ها بازار منطقه را در اختیار دارند. مزیت صادراتی ما اکنون بیشتر در کالاهای حجیم است که مواد بری بیشتری دارد.

وی افزود: این طور جا افتاده که کالاهای ایرانی درجه دوم هستند و طلب کشورهای منطقه از ما اجناس درجه دوم و ارزان قیمت است. به این شکل ترکیه با ارائه برخی کالاهای با کیفیت بازار را در اختیار گرفته است. به اعتقاد من ما در تکنولوژی، طراحی و قالب سازی مشکل داریم که باید این معضلات را برطرف کنیم چرا که ایران مزیت های فراوانی در تولید محصولات پلاستیکی دارد.

تعداد بازدید : ۷۳۶