افزایش گروه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران پلاست/ زمان پیشنهادی برای تثبیت تاریخ ایران پلاست تعیین شد

افزایش گروه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران پلاست/ زمان پیشنهادی برای تثبیت تاریخ ایران پلاست تعیین شد
(دوشنبه ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۲۳:۲۶

مدیر نمایشگاه ایران پلاست خبر داد: گروه «بانک‌ها، بورس و موسسات مالی» به چهار گروه مواد اولیه، خدمات فنی مهندسی، محصولات و ماشین‌آلات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست افزوده شد.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست، دومین نشست شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست روز دوشنبه (31 مردادماه) در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار و درباره تعیین تاریخ ثابت برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در سال‌های آینده، دعوت از هیئت‌ها و بازرگانان خارجی با همکاری تشکل‌ها برای حضور در نمایشگاه، جانمایی غرفه‌ها و ساعات کار ایران پلاست شانزدهم، بحث و تصمیم‌گیری شد.

ایوب بنوی، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست به ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام شده برای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست پرداخت و گفت: تاکنون 1230 شرکت نسبت به پیش ثبت نام، اقدام کرده‌اند که از این تعداد، پیش ثبت نام 1030 شرکت تأیید شده و 200 شرکت هم در انتظار تأیید هستند.
به گفته وی، فضای درخواستی این تعداد شرکت که نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، در مجموع 65 هزار مترمربع است در صورتی که ما حدود 29 تا 30 هزار متر مربع در اختیار داریم و باید این موضوع مدیریت شود.
افزایش گروه‌های شرکت کننده
مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از تصویب پیشنهاد نشست نخست ستاد برگزاری برای افزایش گروه‌های ایران پلاست از 4 به 5 گروه خبر داد و گفت: در ایران پلاست شانزدهم شاهد حضور گروه مستقلی تحت عنوان «بانک‌ها، بورس و موسسات مالی» در سالن میلاد خواهیم بود.
بنوی در ادامه از وعده سازمان توسعه تجارت برای تثبیت تاریخ برگزاری سالانه نمایشگاه ایران پلاست خبر داد و از اعضای شورای سیاست‌گذاری خواست تا پیشنهادهای خود درباره تاریخ برگزاری نمایشگاه ایران پلاست برای سال‌های آینده را ارائه دهند.
وی ادامه داد: یکی از مطالبات تشکل‌ها، ارائه سالن اختصاصی به آنهاست تا اعضا در یک سالن جانمایی شوند که این خواسته همچون دوره‌های پیشین انجام می‌شود. 
مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در مورد حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه اظهار کرد: سال گذشته 300 بازرگان در قالب 17 هیئت از نمایشگاه پانزدهم بازدید کردند اما در دوره شانزدهم بیشتر به کیفیت توجه داریم تا کمیت.
مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست همچنین از تشکل‌ها درخواست کرد تا درخصوص دعوت از هیئت‌ها و بازرگانان خارجی، همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات افراد و هیئت‌های مورد نظر را برای دعوت و ارائه تسهیلات به آنها، در اختیار ستاد اجرایی قرار دهند.

شورای سیاست گذاری ایران پلاست

تاریخ ثابت پیشنهادی برای ایران پلاست
بابک شایسته، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند نیز در این نشست در مورد زمان برگزاری ایران‌پلاست‌های آتی اظهار کرد: چند سال آینده را برای تاریخ بررسی کردیم تا زمان پیشنهادی با تعطیلات و نمایشگاه‌های بین‌المللی همزمانی نداشته باشد.
وی افزود: از این رو 17 تا 22 تیرماه و هفته آخر شهریورماه بین 24 تا 31 شهریور بهترین زمان‌ها از این حیث هستند که در این 2 تاریخ طی 5 سال آینده برنامه‌ای وجود ندارد و شامل روزهای پنجشنبه و جمعه نیز هستند.
همچنین هرویک یاریجانیان، رئیس انجمن ماشین‌سازان در این نشست در مورد تاریخ‌های پیشنهادی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: دهه آخر شهریور، بحث دقیقه 90 و مسافرت‌هاست و ترافیک مهر را خواهیم داشت.
نیک سرشت، دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران نیز دهه دوم مهرماه سال‌های آینده را به عنوان زمان مناسب برای برگزاری ایران پلاست پیشنهاد کرد.
در ادامه علیرضا ترک از اعضای هیئت مدیره انجمن ملی پلیمر در مورد تاریخ‌های پیشنهادی مطرح شده گفت: هم مهرماه زمان خوبی است هم تیرماه؛ بستگی دارد بدانیم دنبال چه هستیم و اگر به جایگاه بین‌المللی ایران پلاست فکر کنیم باید فاصله خوبی با نمایشگاه داشته باشیم. با این هدف، تیرماه زمان خوبی است و چاینا پلاس هم در این زمان به اتمام رسیده است.
صادقی نکو، رئیس انجمن همگن پلاستیک تهران در مورد تاریخ‌های پینشهادی تصریح کرد: هر چند تیرماه زمان تلاقی با نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه لاستیک و پلاستیک دوسلدورف (K) نیست اما بهترین زمان، هفته دوم مهرماه است.
گفتنی است، با جمع‌بندی مباحث اعضای شورا، دهه دوم مهرماه به عنوان زمان مورد نظر شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در سال‌های آتی انتخاب شد.
برنامه‌ریزی برای پذیرش هیئت‌های خارجی
زکایی، رئیس انجمن مستربچ و کامپاند در مورد کشورهای هدف برای دعوت به ایران پلاست گفت: بازار اصلی ما آسیای میانه است؛ آذربایجان، گرجستان، روسیه و ترکیه و اروپای شرقی، بازارهای خوبی به شمار می‌آیند.
احمدی از بخش بین‌الملل ایران پلاست در گزارشی افزود: با کشورهای عراق، اقلیم، ترکیه، سوریه، روسیه، افغانستان، چین و ارمنستان مکاتباتی انجام و با سفارتخانه‌ها هم نامه‌نگاری شده است.
مدیر بخش بین‌الملل ایران پلاست با دعوت از تشکل‌ها برای معرفی شرکت‌های تأثیرگذار از آنها خواست تا فهرستی از این شرکت‌ها آمده شود و برای دعوت از آنها اقدام لازم صورت گیرد.
ساعت نمایشگاه؛ 8 تا 3 بعدازظهر
بنوی، مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در مورد محدودیت‌های تردد در اطراف نمایشگاه بین‌المللی و همچنین ساعت اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه گفت: ساعت نمایشگاه 8 تا 3 بعدازظهر است اما نظر ما بر 9 تا 5 بعدازظهر است.
هرویک یاریجانیان، ، رئیس انجمن ماشین‌سازان در خصوص مذاکره با پلیس راهور، اعلام کرد که تا 48 ساعت آینده، نتیجه مذاکرات خود را با پلیس راهور به اطلاع ستاد برگزاری نمایشگاه می رساند.
 
 
تعداد بازدید : ۵۳۸