افزایش ۱۴۵ درصدی فروش در پتروشیمی بوعلی‌سینا

افزایش ۱۴۵ درصدی فروش در پتروشیمی بوعلی‌سینا
(دوشنبه ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۷:۰۸

گزارش‌های منتشرشده شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در سامانه کدال از رشد ۱۲۶ درصدی سود خالص، رشد ۱۴۵ درصدی فروش، افزایش تولید در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ و مراحل پایانی افزایش سرمایه ۳۵۰ درصدی حکایت دارد.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال اعلام کرد که در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ در پتروشیمی بوعلی‌سینا حدود ۶۸۵ هزار تن محصول تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است. این پایداری و افزایش تولید همراه با ظرفیت ۱۲۰ درصدی تولید مجتمع نسبت به ظرفیت اسمی بوده است.

عملکرد شرکت در این مدت در حوزه‌ فروش، از افزایش ۱۴۵ درصدی فروش ۴ ماهه حکایت می‌کند و حاشیه سود ناخالص ۱۸ درصدی پتروشیمی بوعلی‌سینا، گواه عملکرد بهتر این شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها است.

بازدهی سهم «بوعلی» در مقایسه با صنعت، بورس و فرابورس در تمامی دوره‌های مختلف زمانی نیز اختلاف قابل‌توجهی را نشان می‌دهد و نماد بوعلی در یک سال بیش از ۹۲ درصد بازدهی داشته که در مقابل بازدهی ۶درصدی صنعت و بازدهی ۴.۵ درصدی بورس اختلاف رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. «بوعلی» در دوره ۶ ماهه نیز بیش از ۵۶ درصد بازدهی داشته است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که مالک ۱۱.۵ درصد از پتروشیمی تندگویان است، افزایش سرمایه ۳۵۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را در دستور کار قرار داده و در مراحل پایانی افزایش سرمایه ۳۵۰ درصدی قرار دارد.

بر پایه تحلیل‌های رسانه‌ها و با توجه به سود خالص پتروشیمی بوعلی سینا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال که با رشد ۱۲۶ درصدی همراه بوده است، پیش‌بینی می‌شود سود خالص شرکت در پایان سال ۶۳۰۰ تا ۷۰۰۰ میلیارد تومان (۱۸۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ ریال سود به ازای هر سهم) باشد که p/e آتی شرکت به محدوده عدد ۵ نزدیک می‌شود.

تعداد بازدید : ۶۳۲