مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛

اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان گامی بلند به سوی رونق تولید، ثروت آفرینی و اشتغال زایی

اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان گامی بلند به سوی رونق تولید، ثروت آفرینی و اشتغال زایی
(دوشنبه ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۱:۴۱

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گامی بلند به سوی رونق تولید، ثروت آفرینی و اشتغال زایی و ایجاد کننده خودباوری و اعتماد به نفس در صنعت پتروشیمی است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، پیام برزگر رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه سرمایه گذاری، ضمن بازدید از ۴ طرح پایین دستی در حال آماده سازی برای افتتاح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شامل شرکت بهین پلیمر آریایی طرح تولید کاتالیست صنعتی از گروه صنعتی رجال، شرکت پترونیکان جنوب طرح تولید کاغذ و مقوا از کربنات کلسیم، شرکت سینا سود طرح تولید کامپاند و گرانول pvc و بازیافت محصول off گرید جامد و شرکت شادبه افروز سبلان گستر طرح تولید اسید بنزوئیک و اسید ترفتالیک خام بازدید و در جریان آخرین مراحل ساخت، روند تکمیل و بهره برداری این طرح ها قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جریان این بازدید؛ توسعه هر چه بیشتر صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی را راهکاری مؤثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دانست وگفت:صنعت پتروشیمی توسعه‌ دهنده اقتصاد کشور است، از این رو پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید شتاب بیشتری گرفته، رشد جهشی داشته باشد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در پایین‌دست پتروشیمی به‌دلیل وجود ارزش افزوده بالا، قابل اطمینان و سودآور است؛ بنابراین توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

برزگر تصریح کرد: هم‌ اکنون منابع و زیرساخت‌های بسیار خوبی برای این بخش در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وجود دارد و صنایع پایین دستی نیز می تواند رسیدن به اهداف و برنامه های توسعه کشور را شتاب بخشد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم در صنعت پتروشیمی باید از خام‌ فروشی پرهیز کرده و واردات مواد پتروشیمی را نیز کاهش داد و در شرایط تحریمی و سخت اقتصادی، این صنعت پتروشیمی است که بیشترین ارز آوری را داشته و به نوعی کمک کننده به اقتصاد کشور بوده‌ است.

برزگردر بخش دیگری از بازدید از صنایع پایین دستی پتروشیمی، با اشاره به اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در این منطقه شانه به شانه تولید در حال جهش است؛ بر لزوم شتاب در روند تکمیل این طرح ها و نیز رفع برخی مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: در جریان این بازدید؛ مدیران عامل این شرکت ها، گزارشی از اجرای طرح و آخرین روند ساخت و تکمیل طرح ها را بیان کردند.

بر پایه این گزارش، دکتر برزگر بر سرعت بخشی به روند کاهش مشکلات و رفع موانع تولید شرکت های پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تاکید و بیان داشت، این سازمان براساس نقش حاکمیتی و تسهیل کننده امور آمادگی لازم را در پیگیری و هماهنگی لازم جهت کمک به رفع موانع تولید دارد. بر همین اساس و در راستای پیگیری و رفع مشکلات سرمایه گذاران به ویژه شرکت های فعال در حوزه صنایع پایین دستی مقرر شد، کارگروه تخصصی رفع موانع تولیدات پایین دستی ها با محوریت امور سرمایه گذاری سازمان، تشکیل شود تا در زمینه تسهیل و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران به ویژه در زمینه تامین خوراک، صدور مجوزهای قانونی، تامین منابع مالی و غیره اقدام و پیگیری فوری و جهادی بعمل آید.

برزگر همچنین دستور رسیدگی فوری به رفع مشکل برق و تامین برق پایدار صنایع پایین دستی حاضر در منطقه ویژه اقتصادی را صادر کرد.

تعداد بازدید : ۶۷۹