ایتوچو و لوته‌کمیکال در زمینه تجارت آمونیاک همکاری می‌کنند

ایتوچو و لوته‌کمیکال در زمینه تجارت آمونیاک همکاری می‌کنند
(چهارشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۳:۰۶

شرکت‌های ایتوچو ژاپن و لوته‌کمیکال کره‌جنوبی برای توسعه تجارت آمونیاک توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلتس، ایتوچو و لوته‌کمیکال به‌منظور تأمین آمونیاک بازارهای ژاپن و کره‌جنوبی در زمینه توسعه تجارت آمونیاک و کربن‌زدایی از کسب‌و کارهای خود یک توافقنامه همکاری امضا کردند.

ژاپن و کره جنوبی، دو واردکننده اصلی آمونیاک در منطقه شرق‌دور آسیا و در آینده تقاضای زیادی برای این محصول به‌عنوان سوخت عاری از کربن در صنایع برق و دریانوردی خواهند داشت، از این رو دو شرکت ایتوچو و لوته‌کمیکال به‌دنبال تأمین نیاز آینده این دو کشور جنوب شرق آسیایی هستند.

دو طرف در نظر دارند دارند تجارت آمونیاک را به‌عنوان سوخت مصرفی در ژاپن و کره‌جنوبی توسعه دهند و در زمینه جذب و ذخیره کربن (CCS) با هدف تولید آمونیاک آبی سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.

ایتوچو اعلام کرد که به همراه شرکت لوته‌کمیکال فرصت‌های موجود در صنعت هیدروژن را نیز بررسی خواهند کرد، اما تجارت آمونیاک اولویت نخست است.

این شرکت ژاپنی ادامه داد: مذاکرات درباره زیرساخت‌ها، مخازن، خطوط لوله و تأسیسات تخلیه و بارگیری در پایانه‌های اصلی کره جنوبی مانند بوسان، اولسان و یئوسو که قرار است به تازگی برای زنجیره‌های تأمین آمونیاک ساخته شوند، آغاز می‌شود.

ایتوچو در حال سرعت بخشیدن به تجارت آمونیاک خود در ژاپن و خارج از کشور است.

این شرکت ژاپنی در حال توسعه کشتی‌های با سوخت آمونیاک با همکاری دیگر شرکت‌های ژاپنی و مطالعه ای درباره ذخیره‌سازی آمونیاک در کشور است.

وزارت زمین، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن (MLIT) در نظر دارد تا پیش از سال 2028 و احتمال دارد حدود سال 2025، کشتی‌های با مصرف سوخت آمونیاک را در اسرع وقت را وارد مرحله تجاری کند.

ایتوچو همچنین در حال کار روی ساخت یک زنجیره تأمین آمونیاک برای سوخت دریایی در سنگاپور با شرکت کشتیرانی ژاپنی میتسوئی او‌اس‌کی لاینز (Mitsui OSK Lines)، زیرمجموعه ایتوچو انکس (Itochu Enex)، اپراتور ذخیره‌سازی نفت و پایانه هلندی وپاک (Vopak)، پاویلیون انرژی سنگاپور (Pavilion Energy) و توتال است.

ایتوچو و میتسوئی او‌اس‌کی لاینز پیش‌ترمجوز اصولی برای ساخت یک کشتی ذخیره‌سازی آمونیاک را دریافت کرده‌اند که بخشی از تلاش گسترده‌تر آنها برای توسعه زنجیره تأمین این محصول است.

ایتوچو همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تولید آمونیاک آبی در کانادا از سال 2027 با فناوری CCS است.

این شرکت ژاپنی در این پروژه با شرکت پتروناس انرژی کانادا، شرکت تابعه کانادایی شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) و یک شرکت زیرساخت کانادایی همکاری خواهد کرد.

شرکت ها قصد دارند ساخت کارخانه تولید سالانه یک میلیون تن آمونیاک آبی را در سال 2024 میلادی آغاز کنند.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۳