گرمای بلندمدت فعالیت پتروشیمی های اروپا را مختل می‌کند

گرمای بلندمدت فعالیت پتروشیمی های اروپا را مختل می‌کند
(دوشنبه ۳ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۳:۳۹

موج گرمای طولانی‌ مدت در کشورهای مختلف اروپایی فعالیت‌ صنایع پتروشیمی اروپا را دچار اختلال می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، گروه‌های تجاری هشدار داده‌اند که دمای بالا در سراسر اروپا می‌تواند مقدار بهره‌گیری از ظرفیت تولید بعضی از کارخانه‌های پتروشیمی در این قاره را به‌دلیل سخت‌تر شدن عملیات خنک‌سازی تأسیسات کاهش دهد.

مشکلات احتمالی ناشی از دمای بالا به مشکلات لجستیکی افزوده می‌شود زیرا سطح پایین آب در رودخانه راین در آلمان نیز باعث افزایش هزینه‌های فعالان پتروشیمی می‌شود.

گرمای شدید و مداوم در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال آتش‌سوزی‌ها و خشکسالی‌های گسترده را در پی خواهد داشت و این شرایط چشم‌انداز منفی فزاینده‌ای برای آب و هوا دارد زیرا آثار شدید گرمایش جهانی نمایان می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود در انگلیس دمای هوا در روز سه‌شنبه (چهارم مرادماه) به ۴۰ درجه سانت‌گراد برسد که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌آید و اکنون باعث اختلال در سامانه حمل‌ونقل شده است.

انتظار می رود دمای هوا در آلمان در روز چهارشنبه (پنجم مردادماه) به 38 درجه سانتیگراد برسد، اگرچه مشکل در بزرگترین اقتصاد و بازار پتروشیمی اروپا اکنون بیشتر روی رودخانه راین متمرکز شده است.

بر اساس این گزارش ، رود راین تنها به‌عنوان بزرگراهی کلیدی برای تأسیسات پالایشی و پتروشیمی در شمال غربی اروپا عمل نمی کند بلکه بسیاری از کارخانه‌های واقع در امتداد راین نیز از آب آن برای خنک‌سازی تأسیسات استفاده می‌کنند.

طبق گفته گروه تجاری اصلی مواد شیمیایی آلمان، با توجه به دمای بالا طی روزهای آینده، آبی که به سمت پارک‌های مواد شیمیایی می‌رود بسیار داغ خواهد بود.

یکی از سخنگویان گروه تجاری اصلی مواد شیمیایی آلمان گفت: بازگشت آب استفاده شده در تأسیسات به رودخانه راین دمایی بسیار بالا خواهد داشت، از این رو با توجه به قوانین محیط زیستی مراجع ذی‌صلاح، این وضع می‌تواند محدودیت‌هایی برای صنایع پتروشیمی ایجاد کند.

تعداد بازدید : ۹۱۸