معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

دعوت و حمایت از حضور سرمایه گذاران در مسیر تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

دعوت و حمایت از حضور سرمایه گذاران در مسیر تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی
(جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۴۱

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی دی پلیمر آریا خمین الگوی مناسبی از جذب سرمایه گذاری در این صنعت است، گفت: ضمن حمایت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی ،از تمام سرمایه گذاران ، پژوهشگران و فعالان دعوت می کنیم که در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز جمعه (31 تیرماه) در آیین بهره برداری رسمی از پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) اظهارکرد: آغاز رسمی فعالیت این مجتمع پتروشیمی در ایام عید غدیر را به تمام مردم خمین واستان مرکزی تبریک می گویم و امیدوارم که این مجتمع پتروشیمی ، با تولید پایدار زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه باشد.

وی افزود:این مجتمع تولید کننده پلی پروپیلن، ضمن تامین مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی، برای مردم منطقه اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد خواهد کرد.شاهمیرزایی با اشاره به میزان 2500 میلیارد تومانی سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت مجتمع دی پلیمر آریا، تاکید کرد: برنامه تولید17 گرید همو پلیمر و 11 گرید کو پلیمر در شرکت پتروشیمی دی پلیمر آریا، نشان دهنده دور نگری و تلاش های بانیان و دست اندکاران ساخت و اجرایی شدن این پروژه مهم است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که مدیریت کنترل تولید ومدیریت دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل جهت حمایت های لازم در مسیر تامین خوراک، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی را دارد، تصریح کرد: امسال و در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین صنعت پتروشیمی ایران همچنان مسیر توسعه متوازن خود را با شتاب بیشتری ادامه می دهد .

وی ادامه داد : ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی درابتدای انقلاب حدود 3 میلون تن بود و میزان تولید نیز 1.5 میلیون تن بود ،اما با تلاش های کارکنان و صنعتگران پرتلاش و متعهد صنعت پتروشیمی امروز شاهد افزایش ظرفیت تولید به بیش از 90 میلیون تن در سال و نیز تولید انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در ابتدای انقلاب ، مستشاران خارجی از کشور خارج شدند و از سال 57 تا 68 به دلیل شرایط بعد از انقلاب ونیز جنگ تحمیلی صنعت پتروشیمی توسعه نیافت، اما پس از جنگ روند توسعه از سوی جوانان ، متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی با جدیت ادامه یافت و امروز نیز با توجه به تحریم ها، 90 میلیون تن ظرفیت تولید با تلاش های این جهادگران عرصه صنعت تحقق یافته است.

وی با بیان این که دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی بزودی در داخل کشور بومی سازی خواهد شد گفت: در بخش طراحی و اجرای طرح ها و همچنین دردوران راه اندازی اکنون متخصصان و کارشناسان ایرانی نقش آفرین هستد.

دعوت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران برای حضور در صنعت پتروشیمی


معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی، اظهارکرد: از تمام علاقه مندان به ویژه سرمایه گذارانی که در خارج از کشور دارای سرمایه هستند دعوت می کنیم تا سرمایه های خود را وارد کشور و در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی مشارکت فعالی داشته باشند.

وی افزود: سرمایه های جدید می تواند منجر به تولیدی شدن مجتمع هایی مانند دی آریا پلیمر شود و این مجتمع پتروشیمی می تواند الگویی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.


تعداد بازدید : ۱,۰۵۰