معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی

بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱) ۱۰:۵۹

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی احداث می شوند و با تولیدی شدن آنها ظرفیت تولید این صنعت تا 10 سال آینده به بیش از 200میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمراسم جشن اعیاد قربان و غدیر که با حضور خانواده های کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت اعیاد ولایت و امامت، اظهارکرد: باید سیره رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امامان همواره مورد توجه باشد و در تمام مراحل زندگی آموزه های دینی سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.

وی با بیان این که ضرورت دارد تا نسل جدید و فرزندان خود را با تاریخ اسلام آشنا کنیم ، گفت: ایرانیان دارای هزاران سال تمدن هستند و نزدیک به 1500 سال است با عزت و افتخار دین اسلام را پذیرفته اند و باید تلاش کرد تا با عزمی ملی در راه پیشرفت و توسعه کشورمان گام برداریم.

شاهمیرزایی با اشاره به این که ظرفیت های بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد تاکید کرد: توسعه این صنعت در سواحل جنوبی کشور به دلیل آب بر بودن صنعت پتروشیمی به ویژه دراستان های بوشهر و خوزستان و همچنین منطقه مکران در حال انجام است و محصولات متنوعی در بخش بالادستی پتروشیمی تولید می شوند.

وی ادامه داد: درسایر نقاط کشور نیز می توان در راستای تکمیل زنجیره ارزش، محصولات مورد اشاره را به صنایع تکمیلی تبدیل کرد و با کاهش خام فروشی به سوی تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشترحرکت کرد.

شاهمیرزایی افزود: 68 مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 90 میلیون تن در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا 10 سال آینده، ظرفیت تولید به بیش از 200 میلون تن خواهد رسید که این دستاورد افتخاری برای کشور وصنعت پتروشیمی ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که همه فعالان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی باید با استفاده از تمام توانایی های و دانش خود شبانه روز تلاش کنند تا اهداف پیش بینی شده تحقق یابد، گفت: در گذشته ساخت و نگهداری مجتمع ها را نیروهای خارجی هنجام می دادند اما امروز با تلاش نیروهای توانمند ایرانی بسیاری از بخش های توسعه صنعت از سوی شرکت های داخلی انجام می شود.

وی اظهارکرد: باید تلاش کرد از ظرفیت های دانشگاهی و مراکز پژوهشی و همچنین سازندگان داخلی بیش از گذشته بهره مند شد و در این راستا نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نیز می توند اثر بخش باشد.

شاهمیرزایی ادامه داد: با تلاش و پشتکارمی توان برنامه های توسعه ای را درمسیر تکمیل زنجیره ارزش تحقق بخشید و در سال های آتی نقش جوانان و نوجوانان برای توسعه این صنعت ارزش آفرین دارای اهمیت خاصی خواهد بود و بابد آنها صنعت و دانش را تکمیل کنند.

تعداد بازدید : ۷۰۷