برگزاری نشست تخصصی کمیته‌ پدافند غیرعامل وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

برگزاری نشست تخصصی کمیته‌ پدافند غیرعامل وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۴۲

سومین نشست تخصصی کمیته‌ پدافند غیرعامل وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش  نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، در حاشیه ی نشست کمیته‌ی پدافند غیرعامل وزارت نفت اظهار داشت:در اولین روز این نشست، طرح جامع پدافند غیرعامل در منطقه‌ ویژه اقتصادی پتروشیمی و موارد مرتبط و راهکارهای حوزه پدافند غیرعامل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برزگر در این خصوص اظهار داشت؛ با اشاره به اقداماتی مرتبط با پیاده‌سازی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی و سایبری در شرکت‌های مستقر در منطقه و موضوع اثربخشی تمرین و تدوین شناسنامه پدافند غیرعامل و زیرساخت‌های مستقر در منطقه از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست دو روزه خواهد بود.

در پایان اولین روز نشست تخصصی کمیته‌ی پدافند غیرعامل وزارت نفت در منطقه‌ی ویژه اقتصادی پتروشیمی، نحوه‌ی رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح های توسعه‌ای مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه مطرح و تبیین گردید.

در این نشست نیز سایر موضوعات مهم و اساسی و اولویت بندی راهبردهای پدافند غیرعامل با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک در سطح منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به عنوان یک منطقه مهم و حیاتی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم با هدف مصون سازی و صیانت و تداوم پایداری تولید از طریق کاهش آسیب پذیری ها و ارتقاء سطح آمادگی شرکت های مستقر در منطقه و دستیابی به اهداف و برنامه‌های سال جاری انجام شد.

این نشست دو روزه نیز با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل HSE وزارت نفت، مدیر بحران و مدیران HSE شرکت های اصلی وزارت نفت و مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و دستگاه‌های متولی و اجرایی شهرستان بندر ماهشهر و استان خوزستان، با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال انجام است.

تعداد بازدید : ۸۷۷