کاهش تولید مجتمع های پتروشیمی‌ کره‌ جنوبی

کاهش تولید مجتمع های پتروشیمی‌ کره‌ جنوبی
(چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) ۱۱:۱۹

اعتصاب کامیون‌داران کره‌ جنوبی تولید چند واحد پتروشیمی در شهر اولسان را کاهش خواهد داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، تداوم اعتصاب سراسری کامیون‌داران اتحادیه‌ای در کره‌جنوبی، چند تولیدکننده در مرکز پتروشیمی شهر اولسان را مجبور به بررسی کاهش تولید به‌دلیل اختلال در لجستیک می‌کند.

به گفته منابع بازار، انتظار می‌رود شرکت پتروشیمی کومهو (Kumho)، غول تولید لاستیک مصنوعی از نیمه دوم ژوئن به‌دلیل اعتصاب، مقدار تولید واحدهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) و پلی‌استایرن (PS) خود را کاهش دهد.

انتظار می‌رود شرکت مهندسی پلاستیک هیوندای (HDC) تولید خود در کارخانه پلی‌استایرن با ظرفیت تولید سالانه 160 هزار تن را کاهش دهد.

در حالی که هیچ گزارش فوری مبنی بر کاهش تولید پلی‌اتیلن (PE) به‌دلیل اعتصاب گزارش نشده است، در صورت تداوم اعتصاب کامیون‌داران، تأسیسات پتروشیمی در اولسان و دیگر نقاط کشور ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

اعتصاب اتحادیه همبستگی کامیون داران باربری (CTS) روز جمعه هفته گذشته (20 خردادماه) وارد چهارمین روز خود شد.

بعضی از تولیدکنندگان پلی‌اتیلن احتمال دارد به‌دلیل تداوم اعتصاب کامیون‌داران، برای فروش محموله‌های سریع یا کاهش بیشتر مقدار کراکر خود با فشار روبه‌رو شوند.

امی یو، تحلیلگر ارشد مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس در این باره گفت: اگر مشکل حمل و نقل ادامه یابد، انتظار می‌رود کارخانه‌های پلی‌اتیلن بیشتری در کره‌جنوبی طی کوتاه‌مدت با کاهش تولید یا تعطیلی روبه‌رو شوند.

این اعتصاب سرعت تحویل محموله‌های پلی‌اتیلن را کاهش داده است و این نگرانی را ایجاد کرده است که بعضی از تولیدکنندگان ممکن است مجبور شوند عملیات پایین‌دستی خود را کاهش دهند تا در صورت ادامه مشکلات لجستیکی در هفته آینده، از ذخیره‌سازی‌های موجود بهره گیرند.

یو گفت: کره‌جنوبی صادرکننده اصلی در بازار پلی‌اتیلن آسیاست که احتمال دارد سبب کاهش عرضه صادرات کوتاه مدت شود.

کامیون داران از دولت می‌خواهند که قیمت‌های سیستم حمل‌ونقل را افزایش دهد، که دستمزدهای اولیه را برای مقابله با افزایش هزینه‌های سوخت تضمین می‌کند.

تعداد بازدید : ۸۲۶