در چهارمین سمینار متانول ایران رقم خواهد خورد

همگرایی متانولی‌ها برای تولید با قیمت تمام شده کمتر و فروش با قیمت یکپارچه

همگرایی متانولی‌ها برای تولید با قیمت تمام شده کمتر و فروش با قیمت یکپارچه
(پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) ۲۱:۵۰

چهارمین سمینار متانول ایران با حضور شرکت‌های تولیدکننده متانول، مجریان طرح‌ها، هلدینگ‌ها و صاحبان سهام این شرکت‌ها 22 خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش نیپنا؛ محمدعلی مقدسی مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس و دبیر اجرایی چهارمین سمینار متانول ایران ضمن اعلام این خبر، بیان کرد: این سمینار یکروزه، ۲۲ خردادماه از ساعت ۸ الی ۱۴ با حضور شرکت‌های تولیدکننده متانول، طرح‌های متانول و هلدینگ‌ها و صاحبان سهام این شرکت‌ها در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این سمینار با محورهای مختلفی از جمله بحث‌های نوآورانه صنعت متانول ایران، اثر تحریم‌ها بر شرایط بازار فروش و صادرات متانول، پیش بینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل تاثیرگذار بر این بازار، پیشرفت تکنولوژی‌های فنی و تولیدی در حوزه تولید متانول، همکاری‌های مشترک بین تولیدکنندگان در حوزه زنجیره تامین، عملکرد رقبای خارجی و تاثیر ورود شرکت‌های جدید به بازار متانول و در نهایت اتحاد و همکاری مشترک بین تولیدکنندگان متانول در حوزه بازاریابی، فروش، حمل و نقل و لجستیک و... برگزار خواهد شد. این سمینار، یک سمینار علمی بوده و از بین بیش از ۱۰۰ مقاله علمی که طی فراخوانی، برای ما ارسال شده بود، نویسندگان ۶ مقاله پذیرفته شده نیز در این سمینار سخنرانی خواهند داشت.

مقدسی در رابطه با تاثیر برگزاری این سمینار بر بازار سرمایه اظهار کرد: از دید سهامداری و بازار سرمایه دو نکته همواره حائز اهمیت است. نکته اول آنکه بتوان محصولی را با قیمت تمام شده کمتر تولید کرد و نکته دوم اینکه، بتوان محصول را با قیمت بالاتری به فروش رساند و این دو نکته جزو استراتژی های اصلی این سمینار بوده است، تا بتوان با ایجاد وحدت و همگرایی بین تولیدکنندگان متانول، بهای تمام شده و هزینه‌های صادرات متانول را کاهش داده و ضمناً با همگرایی متانولی‌ها (که این سمینار با هدف حفظ آن برگزار خواهد شد) بتوان قیمت متانول ایران را در منطقه و در بازارهای جهانی به صورت یکپارچه ارائه داد تا تولیدکنندگان متانول، محصول خود را با قیمت مناسب‌تری صادر کرده و در نهایت سود بهتری محقق شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به شرایط کرونا و برخی محدودیت‌های موجود امکان ثبت نام عموم وجود ندارد؛ علاقمندان می توانند به طور زنده از طریق صفحه اینستاگرام، آپارات و وب‌سایت پتروشیمی زاگرس در این سمینار حضور داشته باشند.


تعداد بازدید : ۸۶۳