برگزاری جلسه کمیته مشترک اجرای تفاهم نامه همکاری برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در ماهشهر

برگزاری جلسه کمیته مشترک اجرای تفاهم نامه همکاری برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در ماهشهر
(پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۵:۲۷

نخستین جلسه کمیته مشترک اجرای تفاهم نامه همکاری برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در ماهشهر برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی، پس از امضای تفاهم نامه همکاری جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد فیمابین صنعت پتروشیمی و کمیته امداد خمینی ،در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری، اولین جلسه کمیته مشترک، با هدف تدوین دستورالعمل و برنامه های اجرایی بر اساس محورهای تعیین شده در ماده دو تفاهم نامه در شهرستان ماهشهر برگزار شد.

این نشست با حضور مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان، روسای کمیته امداد شهرستان ماهشهر و بندر امام و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان و مشاور اشتغال و کارآفرینی دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی و نماینده دبیر شورای راهبردی در محل دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزارشد.

در این نشست ربانی ضمن بر شمردن موضوعات تفاهم نامه و اهمیت توجه به توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد، بر لزوم توسعه متوازن صنعت و توجه به محیط پیرامونی اشاره کرد و افزود با تلاش های صورت گرفته در سنوات گذشته در شهرستان ماهشهر و علیرغم تبلیغات منفی برخی از رسانه ها ، اقدام های مناسبی در جهت کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد با توانمندسازی و اجرای برنامه های توانمندساز صورت گرفته که نتیجه آن بر اساس شاخص های آماری سازمان برنامه و بودجه استان و اطلاعاتی که مسئولین محترم کمیته امداد ارائه نموده اند حکایت از وضعیت مناسب تر شهرستان ماهشهر به نسبت سایر شهرهای استان و کشور است.
مشاور اجتماعی معاون وزیر در امور پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه های مورد توافق در راستای اجرای تفاهم نامه بتوانیم در افق برنامه تدوین شده، این میزان را حداقل ۵۰ درصد کاهش دهیم.

آقای شیبه مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان ، ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و توجه صنعت به محیط پیرامونی خصوصاً مددجویان کمیته امداد افزود با کمک صنعت پتروشیمی در سنوات گذشته اقدامات مناسبی را در شهرستان ماهشهر اجرا نموده که منتج به کاهش قابل توجه مددجویان تحت پوشش به نسبت استان و کشور شد، مهمترین اقدام انجام شده در سال گذشته را مشارکت درتکمیل و تحویل ۱۷۶ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در شهر بندرامام اعلام کرد و افزود با توجه به هزینه بالای مسکن برای سبد خانوار، تامین مسکن به عنوان یکی از موارد توانمندساز می تواند به کاهش هزینه ها و همچنین پایداری خانواده ها کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان، در ادامه به رویکرد کمیته امداد در حوزه توانمندسازی ، آموزش و مهارت افزایی اشاره کرد و افزود فرصتهای شغلی مناسبی را برای مددجویان کمیته امداد در سطح استان و شهرستان ماهشهر برنامه ریزی نموده ایم که امید است با همکاری و مشارکت صنعت بتوانیم سرعت اجرای آن را افزایش دهیم.

نبی کارآفرین برتر کشور و مدیر عامل بنیاد نیکوکاری دکتر نبی ، که به عنوان مشاوره کارآفرینی با دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی همکاری داوطلبانه می نماید در این جلسه بر لزوم توسعه کارآفرینی و اشتغال بر اساس ظرفیت های محلی اشاره کرد و افزود فرصت مناسبی در شهرستان ماهشهر با وجود صنایع پتروشیمی ایجاد شده که می بایست از حداکثر این ظرفیت در جهت رفع مشکل بیکاری و کاهش فقر استفاده کرد و آمادگی لازم را برای ارائه الگوهای موفق در کشور برای اجرا در منطقه اعلام کرد.

در ادامه جلسه آقای روشن و سرکار خانم محیط روسای کمیته امداد شهرستان ماهشهر و بندر امام به ارائه گزارش در خصوص وضعیت مددجویان کمیته امداد در محورهای مختلف اشاره و جامعه آماری که قابلیت برنامه ریزی برای توانمندسازی، آموزش و مهارت افزایی دارند را ارائه کردند.
نصرتی مدیر مالی شرکت عملیات غیر صنعتی که به نمایندگی از دبیر شورای راهبردی شرکتهای مستقر در منطقه ویژه در جلسه حضور داشت گزارشی از اقدام های صورت گرفته ارائه و رویکرد ارائه شده را در جهت نظامند تر نمودن اهداف و برنامه ها برای کسب نتایج مطلوب تر را مثبت ارزیابی کرد.

در پایان مقرر شد در جلسات آتی نسبت به تعیین اهداف کمی برای اجرای برنامه ها براساس گزارش های مورد درخواست، اقدام و نتیجه جهت تصویب در شورای راهبردی و کمیته امداد برای اختصاص اعتبار لازم ارائه شود.

لازم به ذکر است پس از برگزاری جلسه ، از کارگاه غیرفعال تولید دستمال کاغذی و شرکت بسته بندی خرمای البوفود بازدید و بر لزوم رفع موانع جهت فعال سازی و افزایش ظرفیت تاکید شد.

تعداد بازدید : ۱,۹۶۵